اخبار اقتصاد ایران

هنوز دو شرکت مپنا و هلدینگ خلیج فارس سود سهام عدالت را نداده‌اند!

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس درباره پرداخت سود سال ۱۴۰۱ سهام عدالت گفت: ۲ شرکت مپنا و صنایع پتروشیمی خلیج فارس هنوز سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ را واریز نکرده اند.

افق میهن به نقل از فارس، سود سهام عدالت مربوط به عملکرد ۱۴۰۱ شرکت باید حداکثر تا پایان سال ۱۴۰۲ به حساب مشمولان واریز می شد اما به گفته ولی اله جعفری مدیر نظارت ناشران سازمان بورس، دو شرکت مپنا و صنایع پتروشیمی خلیج فارس سود خود را برای سهام عدالت واریز نکرده اند.

ولیاله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره پرداخت سود سال ۱۴۰۱ سهام عدالت در سه مرحله گفت: دو شرکت مپنا و پتروشیمی خلیج فارس هنوز سود سهام عدالت سال ۱۴۰۱ را واریز نکرده است و در این زمینه منتظر تصمیم شورای عالی بورس در مقابل این دو ناشر هستیم.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس درباره بازگشایی نمادهای شرکت های سرمایه گذاری سهام استانی گفت: برای بازگشایی این نمادها باید مجمع عمومی این شرکت ها برگزار شود که تاکنون مجمع ۷ استانی برگزار شده است. شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت برگزار شد و طبق مهلت مقرر سازمان بورس، مجامع تمامی ۳۱ شرکت استانی تا پایان شهریور امسال برگزار شد و تاکنون مجمع ۷ شرکت سرمایه گذاری برگزار شده است.

به گفته وی، قرار بود نماد آنها پس از مجمع نمایندگان استان افتتاح شود اما تصمیم گیری در این زمینه با شورای عالی بورس است. بود گفت: تصمیم گیری در این زمینه در شورای عالی بورس خواهد بود. تمامی شرکت های سرمایه گذاری استانی باید تا پایان سال جاری مجامع عمومی خود را برگزار کنند.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس با بیان اینکه بقیه شرکت های سرمایه گذاری سهامی استانی باید تا پایان سال مجامع عمومی خود را برگزار کنند تا زمینه بازگشایی نمادهای معاملاتی خود فراهم شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا