ارزهای دیجیتال

هنگ کنگ به دنبال نظارت بر مقررات استیبل کوین ها

به گزارش ایران تحلیل:






وزارت خدمات مالی و دارایی و اداره پولی هنگ کنگ یک سند مشاوره عمومی در مورد تنظیم صادرات استیبل کوین منتشر کرده اند.



به گزارش ایران تحلیل، با توجه به توجه روزافزون به استیبل کوین ها در اکوسیستم های Web3 و دارایی های مجازی (VA) و همچنین ارتباط رو به رشد بین سیستم های مالی سنتی و بازارهای VA، هنگ کنگ قصد دارد نظارت و قانون گذاری در این زمینه را افزایش دهد.

در این راستا، خدمات مالی و هیئت خزانه داری (FSTB) و اداره پولی هنگ کنگ (HKMA) به طور مشترک یک سند مشاوره عمومی منتشر کردند. این سند حاوی یک قانون پیشنهادی برای تنظیم فعالیت های صادرکنندگان استیبل کوین است.

دوره مشاوره عمومی برای اقدامات قانونی پیشنهادی از ۲۷ دسامبر ۲۰۲۳ آغاز شد و تا ۲۹ فوریه ۲۰۲۴ ادامه خواهد داشت. دولت از فعالان صنعت و عموم مردم خواسته است در این مدت نظرات خود را در خصوص آیین نامه های پیشنهادی اعلام کنند.

اهداف اصلی رژیم تنظیمی پیشنهادی، رسیدگی به ریسک‌های بالقوه ثبات پولی و مالی مرتبط با استیبل کوین‌ها است. از دیگر اهداف این آیین‌نامه نیز می‌توان به ایجاد دستورالعمل‌های مناسب برای دارایی‌های مجازی و ایجاد محیطی امن و تنظیم‌شده برای صدور و استفاده از استیبل کوین اشاره کرد.

ابتکار جدید هنگ کنگ

اداره پولی هنگ کنگ (HKMA) همچنین یک طرح سندباکس را راه اندازی کرده است تا فضایی را برای افراد علاقه مند به انتشار استیبل کوین در هنگ کنگ فراهم کند. این اقدام به پروژه ها کمک می کند تا عملیات خود را در یک محیط کنترل شده آزمایش کنند.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا