ارزهای دیجیتال

هنگ کنگ درهای خود را به روی ETF های رمز ارزی باز کرد

به گزارش ایران تحلیل، کمیسیون اوراق بهادار و آتی هنگ کنگ (SFC) با اعلام تمایل خود برای بررسی برنامه های مربوط به صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) گام مهمی در جهت پذیرش ارزهای دیجیتال برداشته است. این حرکت در حالی صورت می‌گیرد که شهر خود را در میان تحولات نظارتی جهانی به‌عنوان یک مرکز نوظهور ارزهای دیجیتالی می‌بیند که بیش از ۱۱ درصد از سرمایه‌گذاری‌های جهانی را جذب کرده است.

تایید نظارتی ETF های نقطه ای

SFC و اداره پولی هنگ کنگ در یک اعلامیه مشترک به افزایش علاقه به راه اندازی ETF ارزهای دیجیتال اشاره کردند. اگرچه SFC قبلاً به ارائه دهندگان مجاز ارزهای دیجیتال اجازه داده بود که ETF های آتی ارزهای دیجیتال را ارائه دهند.

با این حال، SFC اکنون اعلام کرده است که درخواست‌های مجوز برای سایر وجوه مرتبط با رمزارز را بررسی خواهد کرد. اینها شامل وجوه قابل معامله در بورس است.

افزایش مشارکت سرمایه گذاران

SFC تاکید کرد که تراکنش‌های ارز دیجیتال انجام شده توسط این ETFها باید از طریق پلتفرم‌های ارز دیجیتال مجاز SFC یا موسسات مالی مجاز انجام شوند. این تضمین می کند که دارایی های سرمایه گذاران محافظت می شود و استانداردهای نظارتی دقیق رعایت می شود.

دستورالعمل های به روز شده SFC همچنین ثبت نام و خاتمه را به صورت نقدی و فیزیکی مجاز می کند. این به سرمایه گذاران انعطاف پذیری می دهد. شرکت‌های مدیریت باید ارزهای دیجیتال را به حساب‌های امانی که در داخل یا خارج از کشور با ارائه‌دهندگان مجاز SFC نگهداری می‌شوند، انتقال دهند.

هنگ کنگ؛ دروازه ای برای شرکت های ارز دیجیتال

برخلاف سرکوب گسترده فعالیت‌های ارزهای دیجیتال در سرزمین اصلی چین، هنگ کنگ باز بودن خود را برای شرکت‌های ارزهای دیجیتال نشان داده است. این انتشار بیش از ۱۱ درصد از سرمایه گذاری های جهانی در زمینه بلاک چین و ارزهای دیجیتال را به این شهر جذب کرده است.

ارزیابی مجدد استراتژیک توسط شرکت‌های ارز دیجیتال

تغییر مالی هنگ کنگ به تعدادی از عوامل، از جمله چالش های صرافی ارزهای دیجیتال FTX، که منجر به ارزیابی مجدد استراتژیک شرکت های رمزنگاری ایالات متحده شده است، نسبت داده می شود.

رویکرد نظارتی هنگ کنگ به ارزهای دیجیتال در حال تغییر است و راه را برای پذیرش بیشتر این بخش در شهر هموار می کند. راه‌اندازی ETF‌های نقطه‌ای ارزهای دیجیتال و برجستگی روزافزون شهر در این فضا نشان‌دهنده تعهد آن به تبدیل شدن به یک مرکز جهانی ارزهای دیجیتال است.

از آنجایی که چشم انداز نظارتی همچنان در حال تغییر است، هنگ کنگ موقعیت خوبی برای بهره مندی از تقاضای رو به رشد برای دارایی های دیجیتال دارد. انتظار می رود رویکرد باز و شفافیت نظارتی شهر باعث جذب سرمایه گذاران و شرکت های بیشتری شود.

برای گزارش های بیشتر، به سایت ارزهای دیجیتال مراجعه کنید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا