محیط زیست

هواشناسی نسبت به وقوع مخاطرات جوی هشدار داد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل، سازمان هواشناسی روز جمعه اعلام کرد استان های آذربایجان غربی، شرقی، زنجان، جنوب اردبیل، شمال و غرب کردستان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، غرب کرمانشاه، لرستان، ایلام شمالی، شرق خوزستان. ، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، شمال خراسان جنوبی، خراسان رضوی، شمال قزوین، شمال البرز و تهران فردا شنبه ۲۸ بهمن او شاهد بارش باران و برف بود.

این وضعیت یکشنبه هفته آینده در استان های آذربایجان غربی، جنوب آذربایجان شرقی و اردبیل، زنجان، غرب کردستان و کرمانشاه، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی شرقی، شمال سیستان و بلوچستان حاکم خواهد بود. در روز دوشنبه جنوب آذربایجان غربی، غرب کرمانشاه، لرستان، جنوب همدان و مرکزی، جنوب قم، شمال غرب اصفهان، شمال ایلام و خوزستان شاهد بارش باران و برف خواهیم بود.

سازمان هواشناسی برای آن مناطق باران و برف و باد و احتمال افزایش سطح آب رودخانه‌ها آب گرفتگی جاده های عمومی، احتمال آلودگی باد و مه و کاهش دید در جاده های کوهستانی، وزش باد و کاهش دما را پیش بینی کرد.

بر این اساس هواشناسی توصیه می کند با احتیاط و پرهیز از ترددهای غیرضروری در شهرها، احتیاط و خودداری از سفرهای بین استانی، حمل وسایل گرمایشی و ایمنی در خودروها، آمادگی سازمان ها و نهادهای امدادی اقدام کنند. نوار نقاله از جمله شهرداری ها و هلال احمر را توصیه کرده است.

سازمان هواشناسی همچنین از وزش باد شدید فردا در استان های بوشهر، فارس، اصفهان، قم مرکزی، البرز، تهران، سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان خبر داد. بر اساس پیش بینی هواشناسی این وضعیت روز یکشنبه در شهرهای یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

بر این اساس این سازمان از احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش دید، احتمال اختلال در تردد در ناوگان جاده ای و هوایی در استان های واقع در مناطق مرکزی، شرق و جنوب شرق کشور خبر داد.

با توجه به این مخاطرات توصیه هواشناسی احتیاط و خودداری از تردد و تردد غیرضروری در فضای باز، مقاوم سازی سازه های موقت مانند گلخانه ها، احتیاط و خودداری از تردد در مجاورت ساختمان های نیمه کاره است. کار کردن و درختان کهنسال، تنظیم و تعمیر وسایل گرمایشی در وسایل نقلیه و منازل را توصیه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا