فناوری

هوای اصفهان، تهران، قم و مشهد آلوده است/ تنفس هوای سالم و پاک در ۲۴ شهر کشور

به گزارش خبرگزاری میهن تجارت، با نگاهی به گذشته و امروز – چهارشنبه ششم آذرماه – می توان میزان و شدت آلودگی هوا را که آسمان شهرهای مختلف را فراگرفته است، احساس کرد. بنابراین گزارش، این خبرگزاری به گزارش میهن تجارت به مقایسه شاخص کیفیت هوا در شهرهای مختلف پرداخت. بر اساس گزارش سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز هیچ یک از کلانشهرها در وضعیت خطرناک (قهوه ای) ثبت نشدند، اما روز گذشته مشهد با شاخص ۵۰۰ در وضعیت خطرناک (قهوه ای) قرار داشت.

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوا امروزه در هیچ یک از کلانشهرها در وضعیت بسیار ناسالم (بنفش) یا ناسالم (قرمز) قرار ندارد.اما هوای کلانشهرهای اصفهان، تهران، مشهد و قم برای گروه های حساس در وضعیت ناسالم (نارنجی) قرار دارد، به طوری که روز پنجم آذرماه، شهر سمنان البته روز گذشته در وضعیت (نارنجی) قرار داشت. . شهرهای اصفهان و تهران سالم (زرد) و قم پاک (سبز) بودند.

لازم است بدانید که سنجش کیفیت هوای امروز در کلانشهرهای اصفهان با شاخص ۱۲۵، تهران با شاخص ۱۰۹، مشهد با شاخص ۱۳۰ و قم با شاخص ۱۰۸ در وضعیت ناسالم قرار دارد. نارنجی). در حالی که دیروز تنها شهرستان های سمنان با شاخص ۱۰۷ در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی) قرار داشتند.

بر این اساس امروز دستگاه سنجش کیفیت هوا در شهرهای تبریز با شاخص ۶۰، کرج با شاخص ۵۸، بیرجند با شاخص ۵۳، بجنورد با شاخص ۵۸، اهواز با شاخص ۸۵، سمنان با شاخص ۶۹، زاهدان با شاخص ۷۹، شیراز با شاخص ۶۷، کرمانشاه با شاخص ۶۴، خرم آباد با شاخص ۵۶، اراک با شاخص ۸۲، بندرعباس با شاخص ۶۶، همدان با شاخص ۵۸، یزد با شاخص ۵۶ در هوای امن (زرد) قرار دارند.

در همین راستا دیروز در شهرهای امروز تبریز، اصفهان، ایلام، بوشهر، تهران، شهرکرد، بیرجند، بجنورد، اهواز، زنجان، زاهدان، شیراز، قزوین، کرمان، کرمانشاه، رشت، خرم‌آباد، اراک کیفیت هوا اندازه‌گیری شد. و بندرعباس در شرایط جوی سالم (زرد) ثبت شد.

لازم به ذکر است امروز دستگاه سنجش کیفیت هوا در شهرهای ارومیه با شاخص ۳۰، اردبیل با شاخص ۱۶، ایلام با شاخص ۱۷، بوشهر با شاخص ۳۷، شهرکرد با شاخص ۴۲، زنجان با شاخص ۴۸، سنندج با شاخص ۲۴، کرمان با شاخص ۳۶، یاسوج با شاخص ۳۳، رشت با شاخص ۲۷ در وضعیت پاک (سبز) قرار دارند. شهرهای ارومیه، اردبیل، کرج، قم، سنندج، یاسوج و همدان در وضعیت پاکی (سبز) قرار داشتند. قرار گرفتند

به این ترتیب وضعیت کیفی هوای امروز در کلانشهرهای قزوین، گرگان و ساری ثبت نشده است، این در حالی است که روز گذشته شهرهای گرگان، ساری و یزد بدون اطلاع در فهرست‌بندی قرار گرفتند.

در نهایت بر اساس اطلاعات موجود سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفیت هوا، امروز هیچ یک از کلانشهرها در رنگ های خطرناک (قهوه ای)، بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم (قرمز) ثبت نشد. . اما چهار شهر ناسالم (نارنجی)، ۱۴ کلان شهر سالم (زرد)، ۱۰ شهر پاک (سبز) و سه شهر بدون داده ثبت شده است، در حالی که دیروز یک شهر در وضعیت خطرناک (قهوه ای)، یک کلان شهر ناسالم (نارنجی) قرار دارد. قرار داشت. ۱۹ شهر سالم (زرد)، هفت کلانشهر پاک (سبز) و چهار شهر بدون داده وارد شدند.

شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم ( بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک است (قهوه ای).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا