محیط زیست

هوای اصفهان بر مدار بسیار ناسالم ثبت شد/ شاخص کیفی ۱۷ شهر سالم و پاک است

به گزارش خبرگزاری افق میهن، با نگاهی به امروز – چهارشنبه هفتم شهریور – می توان میزان و شدت آلودگی هوا را که آسمان شهرهای مختلف را فرا گرفته است، احساس کرد. از این رو خبرگزاری افق میهن شاخص کیفیت هوای شهرهای مختلف را اندازه گیری کرده است.

به گزارش سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست کشور، امروز سنجش کیفیت هوا در هیچ یک از کلانشهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه ای) قرار ندارد در حالی که روز گذشته شهر بوشهر با چنین وضعیتی ثبت شد.

در همین راستا دستگاه سنجش کیفیت هوای کلانشهر اصفهان امروز در وضعیت هوای بسیار ناسالم (بنفش) دارای شاخص ۲۳۱ است اما دیروز هیچ یک از شهرها در مدار (بنفش) قرار نداشتند.

شایان ذکر است امروز ایستگاه های کلانشهرهای کرج با شاخص ۱۴۱، اهواز با شاخص ۱۲۰، تهران با شاخص ۱۱۹، قم با شاخص ۱۱۵ و اراک با شاخص ۱۰۴ در وضعیت ناسالم (نارنجی) قرار دارند. در حالی که روز گذشته کلانشهرهای کرج، زاهدان، همدان، یزد و اصفهان در مدار ناسالم (نارنجی) ثبت شده بودند.

شایان ذکر است، سنجش کیفیت هوای امروز در ایستگاه کلانشهر تبریز با شاخص ۶۴، ارومیه با شاخص ۵۴، شهرکرد با شاخص ۵۹، مشهد با شاخص ۹۱، بجنورد با شاخص ۵۳، زنجان با شاخص شاخص ۸۶، قزوین با شاخص ۸۶، کرمان با شاخص ۷۱ کرمانشاه با شاخص ۵۵، همدان با شاخص ۶۱، یزد با شاخص ۸۴ در وضعیت جوی سالم (زرد) قرار دارد.

لازم به یادآوری است که سنجش کیفیت هوا روز ششم بود مرداد در ایستگاه های کلانشهرهای تبریز، تهران، شهرکرد، مشهد، بجنورد، اهواز، زنجان، سمنان، قزوین، قم، کرمان، کرمانشاه، رشت و اراک وضعیت هوا سالم (زرد) بود.

به گزارش سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست کشور، امروز ایستگاه پایش کیفیت هوا در شهرهای اردبیل با شاخص ۲۶، ایلام با شاخص ۵۰، بیرجند با شاخص ۴۰، سمنان دارای شاخص است. از ۴۶، سنندج با شاخص ۳۸ و رشت با شاخص ۴۲. در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد، اما دیروز شهرهای ارومیه، اردبیل، ایلام، بیرجند، شیراز و سنندج در پاکیزه ثبت شدند. سبز) حالت.

به این ترتیب امروز دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه های شهرهای بوشهر، زاهدان، شیراز، یاسوج، گرگان، خرم آباد، ساری و بندرعباس ثبت نشد در حالی که دیروز شهرهای گرگان، خرم آباد، ساری و بندرعباس. ثبت نشدند.

در نهایت بر اساس داده های موجود سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفیت هوا، امروزه هیچ یک از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه ای) یا ناسالم (قرمز) قرار ندارند، اما شهر

بسیار ناسالم (بنفش)، پنج شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۱۱ شهر سالم (زرد)، شش شهر پاک (سبز) و هشت شهر بدون داده ثبت شده است، در حالی که دیروز یک شهر پنج شهر ناسالم (نارنجی)، شماره ۱۴ سالم است. شهرها (زرد)، شش شهر پاک (سبز) و چهار شهر بدون داده.

بر اساس داده ها، شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم مردم (قرمز) است. ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه ای).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا