محیط زیست

هوای اصفهان خنک‌تر می‌شود/ رگبار، رعددوبرق و وزش باد استان را فرامی‌گیرد

آسیه آقایی در گفت وگو با خبرنگار ایران تحلیل درباره پیش بینی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده عبور متناوب امواج بر روی استان و هوای ناپایدار تا پایان هفته است.

او اضافه کرد: برای وضعیت آب و هوا در این مدت در اکثر مناطق کمی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد شدید، گاهی طوفان لحظه ای به ویژه امروز در مناطق مستعد همراه با گرد و غبار محلی و بارش های سیل آسا در نیمه جنوبی و تا حدودی در شرق پیش بینی می شود. بخشی از استان

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان درباره صدور اخطار زرد با فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری همرفتی از ظهر چهارشنبه تا اواخر وقت پنجشنبه در استان اظهار کرد: این سامانه با رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گرد و خاک و گرد و غبار در برخی نقاط و مناطق مستعد. تگرگ همراه است.

وی با بیان اینکه سامانه مذکور مناطق جنوبی استان به ویژه دهگان، سمیرم، شهرضا، لنجان (زرین شهر) و مبارکه را تحت تاثیر قرار می دهد، گفت: روز پنجشنبه سامانه مذکور مناطق جنوبی، غربی و مرکزی استان را تحت تاثیر قرار می دهد. شهرهای اسلام آباد موگوی، بویین میان دشت، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، متن، فریدونشهرگلپایگان، دهاقان، سمیرم، شهرضا، نایین، کبوترآبادلنجان (زرین شهر)، مبارکه، اصفهان، برخوار (دولت آباد)، مورچه تو خوردی و نجف آباد را پوشش می دهد.

آقایی تصریح کرد: احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن آب، احتمال کاهش دید و تگرگ، وزش باد نسبتا شدید، لغزنده بودن به ویژه در جاده ها و گردنه های کوهستانی، احتمال خسارت به سازه های موقت، نهال ها، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و کشاورزی یکی است. از خطرات سیستم مذکور.

وی با اشاره به بارش تگرگ و لغزندگی معابر عمومی هشدار داد و افزود: احتیاط در سفرهای بین شهری، خودداری از کمپ در حاشیه و بستر رودخانه ها، مسیل ها و فعالیت های کوهنوردی، لزوم ممنوعیت چرا دامداری و تردد عشایر در حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی قنوات و آبراه ها و اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی در اثر تگرگ مورد تاکید است.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان یک تا سه درجه کاهش می یابد، گفت: حداکثر دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات هوا خواهد بود. امروز ۳۱ درجه سانتیگراد و کمینه دمای فردا صبح ۱۶ درجه سانتیگراد خواهد بود. درجه سانتیگراد رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و بویین میاندشت با دمای ۶ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین مناطق استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا