محیط زیست

هوای اصفهان خنک‌ می‌شود؟ – افق میهن

نوید حاجی بابایی در گفت و گو با خبرنگار افق میهن در خصوص پیش بینی هواشناسی استان اصفهان گفت: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی از فردا تا امروز چهارشنبه دهم افزایش سرعت باد در نیمه شمالی و شرقی استان را نشان می دهد. مرداد استان را اداره می کند.

وی افزود: بر این اساس شرایط جوی باعث فعال شدن کانون های گرد و غبار، انتقال ذرات گرد و غبار به مناطق شمالی، شرقی و مرکزی استان شده و کاهش دید و کیفیت هوا و افزایش را در پی خواهد داشت. تمرکز در آینده

معاون پیش بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: لازم به ذکر است شدت این پدیده در نیمه اول روز سه شنبه نهم رخ داده است. مرداد خواهد بود، روند کاهش نسبی دما از فردا پیش بینی می شود.

وی درباره اخطار زرد رنگ با فعالیت سامانه وزش باد گرد و غبار همراه با کاهش دید و کیفیت هوا از اوایل فردا تا سه‌شنبه نهم گفت: مرداد وی در نیمه شمالی و شرقی استان اظهار داشت: فعالیت این سامانه موجب کاهش دید و کیفیت هوا در مناطق شرقی و مرکزی استان می شود.

حاجی بابایی گفت: مناطق شمال و شرق و مرکز استان به ویژه آران و بیدگل، اردستان، انارک، بادرود، چوپانان، خور و بیابانک، برخوار (دولت آباد)، زواره، کاشان، کبوتر آباد، کهپایه، لنجان (زرین شهر) مبارکه، مهاباد، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نایین، نجف آباد، ورزنه و اصفهان متاثر از خیزش گرد و غبار و افزایش هوای غبارآلود خواهند بود.

وی افزود: با توجه به احتمال افزایش غلظت آلاینده های جوی و قرار گرفتن شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم به ویژه در نیمه اول روز سه شنبه به هموطنان به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه مانند سالمندان، افراد مبتلا به بیماری های تنفسی و قلبی، زنان باردار و کودکان. توصیه می شود در این هفته از تردد غیرضروری در سطح شهر و فعالیت بدنی در فضاهای باز خودداری شود.

معاون پیش بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه حداکثر دمای هوا در نیمه شمالی استان طی ۲۴ ساعت آینده یک تا دو درجه کاهش می یابد، گفت: حداکثر دمای کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعات امروز ۴۴ درجه سانتیگراد و حداقل آن در صبح است. فردا دمای هوا به ۲۷ درجه سانتیگراد می رسد.

وی با توجه به اینکه دمای ۲۲ شهر اصفهان بالای ۴۰ درجه سانتیگراد ثبت شده است، افزود: چوپانان با دمای ۴۶، خوروبیابانک با دمای ۴۵، اصفهان و بادرود با دمای ۴۴، انارک، خمینی شهر، کبوترآباد. ، مهاباد و ورزنه با دمای ۴۳، آران و بیدگل، شهرضا، فلورجان، لنجان، مورچه خورت و نجف آباد با دمای ۴۲ درجه، برخوار (دولت آباد)، کهپایه و مبارکه کاشان با دمای ۴۱ درجه، اردستان و نایین با دمای هوا. دمای ۴۰ درجه سانتیگراد نیز به عنوان گرمترین نقاط استان ثبت شد. .

حاجی بابایی با بیان اینکه دمای زیر ۴۰ درجه در ۱۱ شهرستان استان اصفهان ثبت شد، خاطرنشان کرد: اکثر چوپان ها با دمای ۴۶ درجه و بویین میاندشت با حداقل ۱۴ درجه سانتی گراد گرم ترین و خنک ترین مناطق استان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا