محیط زیست

هوای اصفهان خنک‌ می‌شود – افق میهن

لیلا امینی در گفت و گو با خبرنگار افق میهن درباره پیش بینی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه های هواشناسی حاکی از تشکیل جریان های همرفتی به صورت رگبار محلی، رعد و برق و وزش باد لحظه ای در بعدازظهر و اوایل شب در مناطق است. از نیمه غربی و جنوبی استان. با امروز تا فردا همراه است.

وی افزود: از دیروز تا اوایل هفته آینده در نیمه شرقی، شمالی و مرکزی استان وزش باد شدید تا شدید و در ساعات بعدازظهر لحظاتی تند تند پیش بینی می شود که کاهش کیفیت هوا و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود. دید با گرد و غبار

رئیس اداره پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه فعالیت این سامانه از بعدازظهر امروز آغاز و تا روز جمعه یکم ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: این سامانه از ظهر امروز آغاز و تا روز جمعه ادامه خواهد داشت. تیر ادامه دارد

وی ادامه داد: این سامانه در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک، وزش باد و گرد و خاک، کاهش دید و در نیمه شرقی استان احتمال وقوع طوفان لحظه ای همراه با گرد و خاک محلی پیش بینی می شود.

امینی افزود: در این مدت مناطق شمال شرق، مرکز و جنوب استان و شهرستان های انارک، چوپانان، خوروبیابانکبرخور (دولت آباد)، شهرضا، فرودگاه اصفهان، کبوترآبادکهپایه، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مهاباد، نجف آباد و نایین، نسخهاردستان و اصفهان متاثر از فعالیت سامانه مذکور هستند.

وی با اشاره به کاهش دید و احتمال اختلال در تردد به دلیل کاهش دید در نیمه شرقی استان، خطرات این سامانه را برشمرد و گفت: پرهیز از حضور در فضای باز به ویژه گروه های حساس، مدیریت و حفاظت. صنایع حساس به گرد و غبار تقویت سازه های موقت در شرق و شمال استان توصیه می شود.

رئیس اداره پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه کمینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان یک تا دو درجه کاهش می یابد، افزود: حداکثر دمای هوا در استان اصفهان کاهش می یابد. دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعات امروز ۳۷ درجه سانتیگراد و کمینه صبح فردا به ۱۹ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه امروز دمای هوا در چهار شهر اصفهان در مرز ۴۰ درجه سانتیگراد ثبت شد، خاطرنشان کرد: چوپانان با دمای ۴۰ درجه سانتیگراد و بویین میاندشت با حداقل دمای ۷ درجه به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا