محیط زیست

هوای اصفهان خنک‌ می‌شود / پیش‌بینی رگبارهای بهاری و تندباد لحظه‌ای در مناطق مستعد

آسیاه آقایی در گفت وگو با خبرنگار ایران تحلیل درباره پیش بینی وضعیت جوی استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد که تا اواسط هفته آینده امواج به صورت متناوب بر روی استان می گذرد.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی در این مدت به ویژه امروز و فردا در اکثر مناطق صاف و گاهی ابری، از بعدازظهر رگبار بهاری، رگبار، رعد و برق، احتمال بارش تگرگ در نیمه شمالی تا مرکز، شدید خواهد بود. به بادهای شدید گاهی وزش باد لحظه ای در مناطق مستعد همراه با غبار محلی و کاهش دید پیش بینی می شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: در این شرایط همچنان احتمال بارش پراکنده در ساعات عصرگاهی تا اواسط هفته آینده در مناطق غربی پیش بینی می شود.

وی درباره صدور اخطاریه تراز زرد با ورود سامانه همرفتی، وزش باد و بارش باران از بعدازظهر دیروز تا اواخر روز جمعه هجدهم گفت. خرداد وی در استان تصریح کرد: این سامانه با لغزندگی سطح معابر، معابر شهری، ایجاد آب روان و طغیان رودخانه ها و مسیل های فصلی، رعد و برق، تگرگ، وزش باد، گرد و غبار محلی و وزش ناگهانی، کاهش دید و کیفیت هوا همراه است.

آقایی با بیان اینکه طی امروز تمامی مناطق استان تحت تاثیر سامانه مذکور قرار می گیرند، گفت: فردا مناطق غربی و جنوبی سمیرم، دهاقان، فریدونشهرفریدن (داران)، خوانسار، گلپایگان، چادگان با فعالیت همرفتی، وزش باد و باران پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: اختلال در سفرهای شهری، روستایی و بین استانی، اختلال در ناوگان حمل و نقل و جاده ای، آسیب به سازه های موقت و صنایع کشاورزی و کاهش دید خطرات این سامانه.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: نداشتن اترک در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، احتیاط در سفرهای بین شهری، پرهیز از فعالیت های کوهنوردی و گردشگری، اطمینان از استحکام سازه های موقت. خود کنترلی توصیه می شود با توقف در زیر ساختمان های نیمه کاره و درختان فرسوده، اقداماتی در زمینه فعالیت های کشاورزی و دامپروری ایجاد شود.

وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت آینده کمینه دمای هوا در اکثر استان ها یک تا سه درجه کاهش می یابد، ادامه داد: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز ۳۳ درجه بالای صفر و کمینه خواهد بود. فردا صبح به ۱۸ درجه می رسد. .

آقایی خاطرنشان کرد: شهرستان کاشان و آران و بیدگل با دمای ۳۶ درجه فریدونشهر با حداقل دمای ۱۰ درجه به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق استان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا