محیط زیست

هوای اصفهان رکوردار آلودگی هوا است/ شاخص کیفی ۱۹ شهر سالم و پاک ثبت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل، اگر نگاهی به گذشته و امروز – چهارشنبه ۱۶ خرداد – بیندازیم، سطح و شدت آلودگی هوا را که آسمان شهرهای مختلف را فراگرفته است، حس می کنیم. از این رو خبرگزاری ایران تحلیل به مقایسه شاخص کیفیت هوا در شهرهای مختلف پرداخته است. .

بر اساس اعلام سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست کشور، امروز هیچ یک از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه ای) ثبت نشده اند، اما ایستگاه مترو اصفهان با شاخص ۲۱۰ در وضعیت بسیار ناسالم (بنفش) قرار دارد. در حالی که دیروز هوای ناسالم در شهر اصفهان (قرمز) ثبت شد.

گفتنی است امروز وضعیت کیفی هوای کلانشهرهای تهران با شاخص ۱۲۳ و زنجان با شاخص ۱۱۲ در شرایط ناسالم (نارنجی) قرار دارد به طوری که دیروز شهرهای اهواز، زنجان و زاهدان در وضعیت ناسالم قرار گرفتند. (نارنجی).

در این راستا دستگاه سنجش کیفیت هوای امروز در کلانشهرهای اردبیل با شاخص ۵۴، کرج با شاخص ۸۷، بوشهر با شاخص ۶۶، مشهد با شاخص ۸۳، بجنورد با شاخص ۸۳، اهواز با شاخص شاخص ۸۱، زاهدان با شاخص ۹۱، قم با شاخص ۹۷، کرمان با شاخص ۶۹، کرمانشاه با شاخص ۵۹، اراک با شاخص ۶۵ و همدان با شاخص ۷۶، وضعیت هوای تهران سالم (زرد).

لازم به یادآوری است روز گذشته ایستگاه های پانزدهم خرداد در شهرهای تبریز، کرج، بوشهر، تهران، بیرجند، مشهد، بجنورد، سمنان، قم، کرمان، کرمانشاه، اراک هوای سالم (زرد) داشتند.

به گزارش سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، سنجش کیفیت هوا در کلانشهرهای تبریز با شاخص ۳۵، ارومیه با شاخص ۲۹، بیرجند با شاخص ۳۶، سمنان با شاخص ۴۲ شیراز با شاخص ۴۹، سنندج با شاخص ۴۷ و یزد با شاخص ۴۸ در وضعیت پاک (سبز) قرار دارند اما دیروز شهرهای ارومیه، اردبیل، ایلام، شیراز، همدان و یزد در پاک (سبز) به ثبت رسیدند. وضعیت

به این ترتیب امروز وضعیت کیفی هوای کلانشهرهای ایلام، شهرکرد، قزوین، یاسوج، گرگان، رشت، خرم آباد، ساری و بندرعباس ثبت نشده است، همانطور که دیروز نیز شهرهای شهرکرد، قزوین، سنندج، یاسوج، گرگان، رشت، خرم آباد، ساری و بندرعباس فاقد اطلاعات ثبتی بودند.

در نهایت بر اساس اطلاعات موجود سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفیت هوا، امروز هیچ یک از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه ای) یا ناسالم (قرمز) ثبت نشدند، اما یک شهر بسیار ناسالم (بنفش)، دو شهر ناسالم (نارنجی)، ۱۲ شهر سالم (زرد)، هفت شهر پاک (سبز) و ۹ شهر بدون داده ثبت شد، در حالی که دیروز یک شهر ناسالم (قرمز)، سه شهر ناسالم (نارنجی). ۱۲ شهر سالم (زرد)، شش شهر پاک (سبز) و ۹ شهر بدون داده های ثبت شده.

شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم ( بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک است (قهوه ای).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا