محیط زیست

هوای اصفهان و تهران برمدار قرمز ثبت شد/شاخص کیفی ۲۰ شهر سالم و پاک است

به گزارش خبرگزاری افق میهن، اگر نگاهی به امروز سه شنبه دوم مرداد بیاندازیم، سطح و شدت آلودگی هوا را که آسمان شهرهای مختلف را فرا گرفته است، احساس می کنیم. افق میهن شاخص کیفیت هوا را در شهرهای مختلف اندازه گیری کرده است.

مطابق با سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست کشور، سنجش کیفیت هوای امروز هیچ یک از شهرها مانند دیروز در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه ای) و بسیار ناسالم (بنفش) قرار ندارد.

در این راستا سنجش کیفیت هوای امروز در کلانشهرهای اصفهان با شاخص ۱۸۸ و تهران با شاخص ۱۷۷ در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد به طوری که شهرهای اصفهان و قم در این وضعیت ثبت شدند. یک وضعیت دیروز

شایان ذکر است سنجش کیفیت هوای امروز در ایستگاه‌های مترو کرج با ۱۲۷ و زاهدان با شاخص ۱۲۱ در مدار ناسالم (نارنجی) قرار دارد، اما روز گذشته شهرهای زاهدان، اراک و تهران در شرایط ناسالم (نارنجی) قرار داشتند.

مطابق با سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست کشور امروز کلانشهرهای بوشهر با شاخص ۷۳، مشهد با شاخص ۷۶، بجنورد با شاخص ۷۲، اهواز با شاخص ۹۱، زنجان با شاخص ۹۵، شیراز با شاخص ۵۲، قم با شاخص ۶۳، سنندج با شاخص ۷۷، کرمان با شاخص ۶۱، کرمانشاه با شاخص ۵۸، اراک با شاخص ۹۱، بندرعباس با شاخص ۵۵ ، همدان با شاخص ۹۹ و یزد با شاخص ۸۰ در هوای سالم (زرد) قرار دارند.

لازم به یادآوری است که اندازه گیری کیفیت هوا روز گذشته انجام شد یکی مرداد در شهرهای کرج، بوشهر، شهرکرد، مشهد، بجنورد، اهواز، زنجان، قزوین، کرمان، کرمانشاه، همدان و یزد در هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب امروز دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه های شهرهای تبریز با شاخص ۳۹، ارومیه با شاخص ۳۳، ایلام با شاخص ۴۵، سمنان با شاخص ۴۷، قزوین با شاخص ۴۹ و رشت با شاخص ۴۳ در وضعیت پاک (سبز) قرار دارند. اما روز گذشته شهرهای تبریز، ارومیه، بیرجند، سمنان، شیراز، سنندج و رشت در وضعیت پاک (سبز) به ثبت رسیدند.

لازم است بدانید امروز ایستگاه سنجش کیفیت هوا در کلانشهرهای اردبیل، شهرکرد، بیرجند، یاسوج، گرگان، خرم آباد و همه ثبت نشده، در در حالی که که دیروز کلانشهرهای اردبیل، ایلام، یاسوج، گرگان، خرم آباد، ساری و بندرعباس بدون داده ها ثبت شدند

در نهایت مطابق با داده های موجود سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه بر اساس شاخص کیفیت هوا، امروز هیچ یک از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه ای) یا بسیار ناسالم (بنفش) ثبت نشده اند، اما دو شهر ناسالم (قرمز)، دو شهر ناسالم (نارنجی)، ۱۴ شهر سالم (زرد) ، شش شهر پاک. (سبز)، هفت شهر بدون داده ها ثبت شد، به طوری که دیروز دو شهر ناسالم (قرمز)، سه شهر ناسالم (نارنجی)، ۱۲ شهر سالم (زرد)، هفت شهر بدون داده ها ثبت شدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا