محیط زیست

هوای اصفهان ۱۰ درجه سردتر می‌شود / فریدون‌شهر رکوردار بارش‌های اخیر

آسیه آقایی در گفت وگو با خبرنگار ایران تحلیل درباره پیش بینی وضعیت جوی استان اصفهان گفت: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان دهنده گذر متناوب امواج به ویژه از نیمه شمالی استان تا اواسط هفته است.

وی افزود: بر این اساس امروز هوا در برخی مناطق نیمه ابری همراه با افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و احتمال وزش باد لحظه ای به ویژه در نیمه غربی پیش بینی می شود.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: از فردا به ویژه در نیمه شمالی افزایش ابر و در نیمه شمالی بارش پراکنده برف و باران و در روز سه شنبه تا حدودی در مرکز استان وجود دارد. استان

وی درباره ورود سامانه جدید بارشی و نفوذ توده هوای سرد با صدور اخطاریه زرد در استان، پیش از ظهر فردا تا پایان روز سه شنبه یکم گفت. اسفند تصریح کرد: فعالیت این سامانه با بارش برف و باران، وزش باد و کاهش دید افقی همراه است.

آقایی با اشاره به اینکه شدت سامانه بارشی در شهرستان های نیمه شمالی استان به ویژه آران و بیدگل، انارک، خوروبیابانک، مهاباد، شاهین شهر و میمه، نایین، نطنز، اردستان و کاشان خواهد بود، اظهار داشت: این سامانه بارشی در شهرهای نیمه شمالی استان به ویژه آران و بیدگل، انارک، خوروبیابانک، مهاباد، شاهین شهر و میمه خواهد بود. سطح لغزنده جاده ها و جاده های عمومی. احتمال آبگرفتگی، کاهش دید در جاده های کوهستانی و مه آلود بودن هوا از جمله خطرات سامانه مذکور است، لذا رعایت احتیاط در تردد شهری و جاده ای، حمل وسایل گرمایشی و ایمنی در خودروها و آمادگی نهادها و دستگاه های اجرایی توصیه می شود. .

وی درباره فعالیت سامانه دوم با کاهش نسبی دما بین پنج تا ۱۰ درجه سانتیگراد و تداوم توده هوای سرد در استان گفت: فعالیت این سامانه از صبح یکشنبه تا اواخر وقت سه شنبه با تنش دمایی همراه است. سرمازدگی محصولات کشاورزی و شکوفه ها.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: در این مدت تمامی مناطق استان به ویژه نیمه غربی اصفهان، آران و بیدگل، اردستان، اسلام آباد، موگویی، انارک، بادرود، بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، چوپانان، خوانسار، خور و ویابانک، فریدن (داران)، دهاقان، دهق، برخوار (دولت آباد)، زواره، سمیرم، شهرضا، فرودگاه اصفهان، فریدونشهر، فلورجان، کاشان، کبوتر آباد، کهپایه، گلپایگان، لنجان ، مبارکه، مهاباد، مورچه خورت، شاهین شهر و میمه، نایین، نجف آباد، نطنز و ورزنه تحت تأثیر سامانه مذکور قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به احتمال آسیب رساندن به صنعت کشاورزی و افزایش مصرف حامل های انرژی، تصریح کرد: کنترل دمای گلخانه ها، گلخانه ها و انجام اقدامات پیشگیرانه برای کاهش اثرات دما و مدیریت بهینه در مصرف حامل های انرژی موجب شده است. تاکید شده است.

آقایی درباره فعالیت سامانه بارشی در ۴۸ ساعت گذشته در استان گفت: در این مدت بیشترین بارندگی در اسلام آباد موگویی با ۷۳.۶ دهم میلی متر، سمیرم با ۶۲.۶ دهم میلی متر، فریدونشهر با ۴۳.۵ دهم میلی متر بوده است. میلی متر و بویین میاندشت با ۳۵.۵ دهم میلی متر. ۲۸.۸ میلی متر بارندگی در اصفهان ثبت و گزارش شده است.

وی با بیان اینکه حداقل دمای هوا در ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش می یابد، خاطرنشان کرد: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز ۱۹ درجه سانتیگراد خواهد بود. حداقل دما فردا صبح ۲ درجه سانتیگراد خواهد بود. می رسد؛ خوروبیابانک با حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد و بویین میاندشت با دمای ۶- درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و سردترین مناطق استان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا