محیط زیست

هوای اصفهان ۶ درجه گرم‌تر می‌شود / تشدید بارش‌ها همراه با وزش باد در استان

نوید حاجی بابایی در گفت و گو با خبرنگار ایران تحلیل در خصوص پیش بینی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان دهنده نفوذ و عبور سامانه بارشی بر فراز استان از اواخر وقت امروز تا چهارشنبه است.

وی افزود: بر این اساس در این مدت شرایط جوی اکثر مناطق کمی ابری، به تدریج افزایش ابر و وزش باد از شدید تا شدید گاهی وزش بادهای ناگهانی و در مناطق مستعد احتمال گرد و خاک پیش بینی می شود و از این رو. بعد از ظهر، رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و رعد و برق. به ویژه در نیمه جنوبی و غربی بارش تگرگ پیش بینی می شود.

معاون پیش بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر و آلودگی مه در مناطق مستعد دور از انتظار نخواهد بود. اختلال در تردد در اخطار زرد شماره هفت و اخطار نارنجی شماره دو اعلام شده است.

وی درباره صدور اخطار نارنجی رنگ با تشدید فعالیت سامانه بارشی از اوایل فردا تا ظهر چهارشنبه ۲۹ ام گفت. فروردین وی در استان گفت: این سامانه با بارش سیل آسا، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گرد و غبار موقت و تگرگ همراه است و مناطق جنوب و جنوب شرق به ویژه ارتفاعات سمیرم، شهرضا، نایین، نسخه و بر دهقانان تأثیر می گذارد.

حاجی بابایی تصریح کرد: جاری شدن آب، طغیان رودخانه های محلی، طغیان معابر و رودخانه ها، لغزندگی جاده ها، کاهش دید، اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی، آبگرفتگی معابر عمومی، رعد و برق، ریزش سنگ در مناطق کوهستانی، خسارت موقت سازه ها، آسیب به صنعت کشاورزی، اختلال در مسیرهای مواصلاتی استان اصفهان به استان های یزد، فارس، کهکیلویه و بویراحمد از جمله اثرات مخاطرات سامانه مذکور است.

وی افزود: رعایت فاصله و عدم استقرار در مناطق مرتفع و کم عمق در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از حاشیه رودخانه ها و مناطق مرتفع، اطمینان از استحکام سازه های موقت، لایروبی کانال ها و آبراه ها، افتتاح پل ها، انتقال کشاورزی. ورودی مکان های مسقف توصیه شده.

معاون پیش بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان در خصوص هشدار تراز زرد با ورود سامانه بارشی از امشب تا اوایل چهارشنبه بیست و نهم. فروردین وی در استان تصریح کرد: این سامانه با بارش باران و برف در مناطق سردسیر، وزش باد نسبتاً شدید و وزش بادهای موقت، نوسانات دما، آلودگی مه و کاهش دید همراه است.

وی افزود: در این مدت مناطق جنوبی، غربی و مرکزی به ویژه سمیرم، بویین میاندشت، فریدن (داران)، برخوار (دولت آباد)، فریدونشهراصفهان، خوانسار، چادگان، دهاقان، متنفرودگاه اصفهان، فلورجان، کبوترآبادلنجان، کوهپایه، مبارکه، مورچه تو خوردینجف آباد، نایین، نسخه تحت تأثیر این سیستم است.

حاجی بابایی درباره خطرات لغزندگی سطح معابر و معابر شهری، احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن آب، طغیان رودخانه ها و مسیل های فصلی، کولاک، آسیب به سازه های موقت و صنایع کشاورزی، آسیب پذیری نهال ها و درختان، کاهش دید، اختلال در تردد ترافیک شهری و روستا نسبت به احتمال سقوط اجسام هشدار داده است.

وی گفت: احتیاط در سفرهای درون و برون شهری، عدم توقف در بستر و حاشیه رودخانه ها، خودداری از عبور و مرور و توقف در بستر رودخانه ها و آبراهه های فصلی، اقدامات لازم برای حفظ صنعت کشاورزی، توقف فعالیت در فضاهای باز و ارتفاعات. توصیه می شود به منظور کاهش خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید، اقدامات پیشگیرانه انجام شود و برای جلوگیری از بروز خسارت در زیر درختان و ساختمان های نیمه ساخته توقف نکنند.

معاون پیش بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه حداقل دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان چهار تا شش درجه افزایش می یابد، افزود: حداکثر دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعات امروز ۲۳ درجه سانتیگراد بالای صفر و حداقل آن فردا صبح به ۱۲ درجه سانتیگراد خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: مهاباد با دمای ۲۶ درجه سانتی گراد و فریدون شهر با دمای چهار درجه سانتی گراد بالای صفر به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق استان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا