محیط زیست

هوای بجنورد رکوردار آلودگی در کشور است/پاک‌ترین هوا سهم ایلام شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل، اگر نگاهی به گذشته و امروز – چهارشنبه نهم خرداد – بیندازیم، سطح و شدت آلودگی هوا را که آسمان شهرهای مختلف را فرا گرفته است، احساس می کنیم. از این رو خبرگزاری ایران تحلیل به مقایسه شاخص کیفیت هوا در شهرهای مختلف پرداخته است. . بر اساس سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست کشور، هیچ یک از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه ای) یا بسیار ناسالم (بنفش) قرار ندارند.

بر این اساس سنجش کیفی هوای امروز کلانشهر بجنورد با شاخص ۱۷۶ در وضعیت هوای ناسالم (قرمز) قرار دارد در حالی که روز گذشته شهرهای بوشهر و زنجان در چنین وضعیتی ثبت شده بودند.

در همین راستا، امروز وضعیت کیفی هوای کلانشهرهای اصفهان با شاخص ۱۱۹ و زنجان با شاخص ۱۱۶ در وضعیت ناسالم (نارنجی) قرار دارد، به طوری که شهرهای تهران و زاهدان ناسالم (نارنجی) ثبت شدند. روز قبل.

شایان ذکر است دستگاه سنجش کیفیت هوا در کلانشهرهای تبریز با شاخص ۸۰، کرج با شاخص ۸۵، بوشهر با شاخص ۷۰، تهران با شاخص ۷۵، مشهد با شاخص ۸۶، اهواز دارای شاخص ۸۶ است. با شاخص ۹۵، سمنان با شاخص ۶۸، زاهدان با شاخص ۷۷، شیراز با شاخص ۵۳، قم با شاخص ۸۲، سنندج با شاخص ۶۴، کرمان با شاخص ۷۶، کرمانشاه با شاخص ۸۸، اراک با شاخص ۶۰ و همدان با شاخص ۶۹ وضعیت هوای سالم (زرد) است.

لازم به یادآوری است دیروز هشتمین ایستگاه خرداد در شهرهای تبریز، اصفهان، کرج، مشهد، بجنورد، اهواز، سمنان، قزوین، کرمان، یاسوج، اراک، همدان و یزد هوای سالم (زرد) داشتند.

به گزارش سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، سنجش کیفیت هوا در شهرهای ارومیه با شاخص ۴۲، اردبیل با شاخص ۴۹، ایلام با شاخص ۲۹، یاسوج با شاخص ۴۸، و یزد با شاخص ۳۸ در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد. اما دیروز شهرهای ارومیه، اردبیل، بیرجند، شیراز، قم، سنندج و کرمانشاه پاک (سبز) به ثبت رسیدند.

به این ترتیب امروز وضعیت کیفی هوای کلان شهرهای شهرکرد، بیرجند، قزوین، گرگان، رشت، خرم آباد، ساری و بندرعباس ثبت نشده است به طوری که شهرهای ایلام، شهرکرد، گرگان، رشت، خرم آباد، ساری و بندرعباس هم دیروز ضبط نشدند. .

در نهایت بر اساس اطلاعات موجود سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفیت هوا، امروز هیچ یک از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه ای) یا بسیار ناسالم (بنفش) ثبت نشدند. ما یک شهر ناسالم (قرمز)، دو شهر ناسالم (نارنجی)، ۱۵ شهر سالم (زرد)، پنج شهر پاک (سبز) و هشت شهر بدون داده را داریم، در حالی که دیروز دو شهر ناسالم (قرمز)، دو شهر ناسالم ( نارنجی)، ۱۳ شهر سالم (زرد)، هفت شهر پاک (سبز) و هفت شهر بدون اطلاعات ثبت شده.

شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم ( بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک است (قهوه ای).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا