محیط زیست

هوای تهران بر مدار قرمز ثبت شد/شاخص کیفی ۱۹ شهر سالم و پاک است

به گزارش خبرگزاری افق میهن، اگر نگاهی به امروز – سه شنبه ۳۱ مرداد – بیاندازیم، میزان و شدت آلودگی هوا که آسمان شهرهای مختلف را فراگرفته است، حس می کنیم، از این رو خبرگزاری افق میهن شاخص کیفیت هوا را در شهرهای مختلف

به گزارش سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست کشور، سنجش کیفی امروز هیچ یک از شهرها مانند دیروز در وضعیت هوای بسیار خطرناک (قهوه ای) و بسیار ناسالم (بنفش) قرار ندارد.

در این راستا دستگاه سنجش کیفیت هوای شهر تهران امروز با شاخص ۱۶۰ در وضعیت ناسالم برای عموم مردم (قرمز) قرار دارد در حالی که دیروز هیچ یک از کلانشهرها در محدوده ناسالم (قرمز) قرار نداشتند.

شایان ذکر است، سنجش کیفیت هوای امروز در شهرهای کرج با شاخص ۱۴۷، اصفهان با شاخص ۱۳۲، زاهدان با شاخص ۱۲۲ و زنجان با شاخص ۱۰۷ در مدار ناسالم (نارنجی) به ثبت رسید. به طوری که دیروز شهرهای اصفهان، قم، زنجان، تهران و زاهدان در وضعیت جوی ناسالم (نارنجی) قرار داشتند.

به گزارش سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست کشور، امروز کلان شهرهای ایلام با شاخص ۶۶، شهرکرد با شاخص ۷۵، مشهد با شاخص ۸۸، سمنان با شاخص ۷۹، بجنورد با شاخص ۷۹. شاخص ۶۲، اهواز با شاخص ۵۲، قم با شاخص ۷۴، قزوین با شاخص ۷۳، سنندج با شاخص ۵۴، کرمان با شاخص ۶۸، رشت با شاخص ۶۳، اراک با شاخص شاخص ۱۰۰، همدان با شاخص ۷۷ و یزد با شاخص ۹۶ در هوای سالم (زرد) قرار دارند.

لازم به یادآوری است دیروز بیست و دومین مرداد ایستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه های تبریز، کرج، ایلام، بوشهر، شهرکرد، مشهد، بجنورد، اهواز، سمنان، سنندج، کرمان، کرمانشاه، یاسوج، رشت، اراک و یزد ثبت شد. هوای سالم (زرد).

شایان ذکر است، سنجش کیفیت هوای امروز در ایستگاه های کلانشهر ارومیه با شاخص ۴۱، اردبیل با شاخص ۳۴، بیرجند با شاخص ۴۲، کرمانشاه با شاخص ۵۰ و بندرعباس با شاخص ۴۰ مانند روز گذشته در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد. شهرهای ارومیه، اردبیل و بیرجند در چنین وضعیتی قرار داشتند.

به این ترتیب امروز دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه های شهرهای تبریز، بوشهر، شیراز، یاسوج، گرگان، خرم آباد و ساری ثبت نشده است، در حالی که دیروز در شهرهای شیراز، قزوین، گرگان، خرم آباد، ساری اطلاعاتی وجود نداشت. ، شهرهای همدان و بندرعباس. بودند

در نهایت بر اساس داده های موجود سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفیت هوا، امروزه هیچ یک از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه ای) یا بسیار ناسالم (بنفش) قرار ندارند، اما یک شهر ناسالم (قرمز)، چهار شهر ناسالم (نارنجی)، ۱۴ شهر سالم (زرد)، پنج شهر پاک (سبز) و هفت شهر بدون داده ثبت شده است، در حالی که دیروز پنج شهر ناسالم (نارنجی)، ۱۶ شهر سالم (زرد) سه شهر پاک (سبز) و هفت شهر بدون اطلاعات ثبت شده.

بر اساس داده ها، شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم مردم (قرمز) است. ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه ای).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا