محیط زیست

هوای زاهدان در موقعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای) ثبت شد/ شاخص کیفی ۱۸ شهر سالم و پاک است

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل، با نگاهی به گذشته و امروز – چهارشنبه ۳۰ خرداد – می توان میزان و شدت آلودگی هوا را که آسمان شهرهای مختلف را فرا گرفته است، احساس کرد. از این رو خبرگزاری ایران تحلیل شاخص کیفیت هوای شهرهای مختلف را اندازه گیری کرده است. .

به گزارش سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست کشور، امروز دستگاه سنجش کیفیت هوای کلانشهر زاهدان با شاخص ۴۲۱ در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه ای) قرار دارد و این در حالی است که هیچ یک از شهرها در (قهوه ای) ثبت نشده اند. ) مدار دیروز.

در همین راستا امروز شرایط کیفی هوای کلانشهر اصفهان با شاخص ۱۸۵ در وضعیت ناسالم (قرمز) قرار دارد به طوری که دیروز هیچ یک از شهرها در چنین وضعیتی قرار نداشتند.

شایان ذکر است، سنجش کیفی هوای امروز ایستگاه شهر اهواز با شاخص ۱۲۸ در وضعیت ناسالم (نارنجی) قرار دارد، به طوری که دیروز شهرهای اصفهان، شهرکرد، اهواز و یزد در وضعیت ناسالم (نارنجی) قرار داشتند.

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوا در شهرهای کرج با شاخص ۹۱، بوشهر با شاخص ۶۰، تهران با شاخص ۷۹، مشهد با شاخص ۶۶، بجنورد با شاخص ۹۹، زنجان با شاخص شاخص ۷۲، قزوین با شاخص ۶۶، قم با شاخص ۷۷، کرمان با شاخص ۸۴، کرمانشاه با شاخص ۵۶، یاسوج با شاخص ۵۲، اراک با شاخص ۶۶ و همدان با شاخص شاخص ۶۲، وضعیت هوا سالم (زرد) است.

لازم به یادآوری است دیروز ایستگاه های بیست و نهم خرداد در شهرهای ارومیه، کرج، بوشهر، تهران، مشهد، بجنورد، زنجان، سمنان، زاهدان، قم، کرمان، کرمانشاه، اراک و همدان وضعیت هوای سالم (زرد) ) ضبط شده بود.

به گزارش سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز سنجش کیفیت هوا در کلانشهرهای تبریز با شاخص ۳۸، ارومیه با شاخص ۳۳، سمنان با شاخص ۴۵، سنندج با شاخص ۳۲ و یزد با شاخص ۳۳ در وضعیت تمیز (سبز) قرار دارند. اما روز گذشته شهرهای تبریز، اردبیل، قزوین، سنندج و یاسوج در وضعیت پاک (سبز) به ثبت رسیدند.

به این ترتیب امروز وضعیت کیفی هوای کلانشهرهای اردبیل، ایلام، شهرکرد، بیرجند، شیراز، گرگان، رشت، خرم آباد، ساری و بندرعباس ثبت نشده است به طوری که شهرهای ایلام، بیرجند، شیراز، گرگان رشت، خرم آباد، ساری نیز دیروز ثبت شد. و بندرعباس بدون اطلاعات ثبتی بودند.

در نهایت بر اساس اطلاعات موجود سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفیت هوا، امروز هیچ یک از شهرها در وضعیت بسیار ناسالم (بنفش) ثبت نشدند، بلکه شهری بسیار خطرناک ( قهوه ای)، یک شهر ناسالم (قرمز)، یک شهر ناسالم (نارنجی)، ۱۳ شهر سالم (زرد)، پنج شهر پاک (سبز) و ۱۰ شهر بدون داده ثبت شده است، در حالی که دیروز چهار شهر ناسالم (نارنجی) و ۱۴ شهر سالم ثبت شده است. (زرد)، پنج شهر پاک (سبز) و هشت شهر بدون اطلاعات ثبت شده.

شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم ( بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک است (قهوه ای).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا