محیط زیست

هوای شهرهای کشور بر مدار نارنجی و زرد قرار دارد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل، اگر نگاهی به گذشته و امروز – چهارشنبه شانزدهم اسفند – بیندازیم، میزان و شدت آلودگی هوا که آسمان شهرهای مختلف را فراگرفته است، به وضوح احساس می شود. مقایسه شاخص کیفیت هوا در شهرهای مختلف بنابراین، بر اساس سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز شاخص کیفیت هوای هیچ یک از شهرها در وضعیت خطرناک (قهوه ای) یا بسیار ناسالم (بنفش) قرار ندارد و هیچ یک از شهرها در وضعیتی ثبت نشده است. وضعیت ناسالم (قرمز) مانند روز قبل. .

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه کلانشهر تبریز با شاخص ۱۲۲، کرج با شاخص ۱۲۹، تهران با شاخص ۱۴۳، اهواز با شاخص ۱۱۷، زنجان با شاخص ۱۲۱، قزوین با شاخص ۱۱۷ و اراک. با شاخص ۱۱۰ در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی) قرار دارد.به طوری که دیروز پانزدهم اسفند شهرهای تبریز، کرج، تهران، اهواز، زنجان، قزوین، قم، خرم آباد، اراک در مدار ناسالم (نارنجی) ثبت شدند.

قابل ذکر است که سنجش کیفیت هوای امروز در ایستگاه شهر ارومیه با شاخص ۵۷، اصفهان با شاخص ۸۰، بوشهر با شاخص ۷۰، شهرکرد با شاخص ۶۲، بیرجند با شاخص ۶۵، مشهد با شاخص ۶۴، بجنورد با شاخص ۷۸، سمنان با شاخص ۵۵، زاهدان با شاخص ۶۶، شیراز با شاخص ۶۵، قم با شاخص ۸۱، سنندج با شاخص ۵۳، کرمان با شاخص ۶۵، کرمانشاه با شاخص ۹۶، یاسوج با شاخص ۵۹، رشت با شاخص ۶۱، خرم آباد با شاخص ۸۹، همدان با شاخص ۸۰ و یزد با شاخص ۸۶ سالم است (زرد).

لازم به یادآوری است روز گذشته ایستگاه های مترو اصفهان، بوشهر، شهرکرد، بیرجند، مشهد، بجنورد، زاهدان، کرمان، کرمانشاه، یاسوج، همدان و یزد در وضعیت جوی سالم (زرد) ثبت شدند.

به این ترتیب دستگاه اندازه گیری کیفیت هوای امروزی در هیچ یک از ایستگاه های مترو در کشور وضعیت تمیز (سبز) ندارنداما دیروز شهرهای ارومیه، سمنان، شیراز، سنندج و رشت در وضعیت پاک (سبز) قرار داشتند.

لازم است بدانید وضعیت کیفی هوای امروز در کلانشهرهای اردبیل، ایلام، گرگان، ساری و بندرعباس ثبت نشد، این در حالی است که روز گذشته شهرهای اردبیل، ایلام، گرگان، ساری و بندرعباس بدون اطلاعات ثبت شده بودند.

در نهایت بر اساس اطلاعات موجود سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفیت هوا، امروز هیچ یک از کلانشهرها در رنگ های خطرناک (قهوه ای)، بسیار ناسالم (بنفش)، ناسالم (قرمز) ثبت نشد. ) و شرایط تمیز (سبز). اما هفت شهر ناسالم (نارنجی)، ۱۹ کلانشهر سالم (زرد)، پنج شهر بدون داده ثبت شد، به طوری که دیروز ۹ شهر ناسالم (نارنجی)، ۱۲ کلانشهر سالم (زرد)، پنج شهر پاک (سبز) وجود داشت. پنج شهر گنجانده نشده است.

شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم ( بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک است (قهوه ای).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا