محیط زیست

هوای کدام استان‌های کشور خنک می‌شود و طی چند روز آینده در کدام مناطق باران می‌بارد؟

صادق ضیائیان در گفت وگو با خبرنگار افق میهن، با اشاره به آخرین پیش بینی وضعیت جوی کشور، اظهار کرد: امروز در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی افزایش ابر، گاهی رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد و همچنین افزایش ابر، گاهی رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد، امروز در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی پیش بینی می شود. و در روز پنجشنبه علاوه بر این مناطق، در اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی نیز بارش باران، رعد و برق، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز جمعه با گذر موج تراز میانی جو از سمت شمال کشور در استان های واقع در شمال غرب، دامنه های البرز واقع در گیلان، مازندران، غرب گلستان و ارتفاعات البرز واقع در … البرز، تهران و سمنان، ابرناکی گاهی رگبار و رعد و برق. و باد شدید پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی تصریح کرد: در روز شنبه در ارتفاعات شمال غرب و شرق گیلان، مازندران، گلستان، دامنه های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز، رگبار پراکنده باران پیش بینی می شود. تهران، غرب سمنان و در دامنه شرقی زاگرس. با احتساب استان های همدان، مرکزی و قم، ارتفاعات غرب اصفهان، یزد و کرمان افزایش ابر، بارش باران، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

وی با اشاره به اینکه در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در مازندران و شرق تهران رگبار و رعد و برق شدید پیش بینی می شود، ادامه داد: روز یکشنبه به جز شمال غرب در سایر مناطق مذکور بارش باران و علاوه بر آن در جنوب نیز رخ می دهد. خراسان و ارتفاعات. خراسان رضوی رگبار پراکنده و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

ضیائیان گفت: از روز جمعه تا شنبه کاهش نسبی دما در شمال کشور و علاوه بر شرق و جنوب غرب کشور در بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در سمنان تهران رخ می‌دهد. ، البرز، اصفهان، قم، مرکزی و همدان. تا ساعاتی دیگر وزش باد شدید و گرد و خاک پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا