محیط زیست

هوای کلان‌شهر تبریز و شهرکرد بر مدار نارنجی است/پاک‌ترین هوا سهم شهر بیرجند شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل، اگر نگاهی به گذشته و امروز بیندازید – جمعه ۲۵ اسفند_ بین‌داز، میزان و شدت آلودگی هوا را که بر آسمان شهرهای مختلف سرایت کرده است را می‌توان حس کرد، به همین دلیل خبرگزاری ایران تحلیل شاخص کیفیت هوای شهرهای مختلف را مقایسه کرده است، بنابراین بر اساس سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای محیط‌زیست سازمان حفاظت، امروز شاخص کیفیت هوای هیچ یک از شهرها در وضعیت خطرناک (قهوه ای) یا بسیار ناسالم (بنفش) قرار ندارد.

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوای امروز هیچ یک از کلانشهرها را در وضعیت ناسالم (قرمز) نشان نمی دهد، این در حالی است که شهر تبریز روز گذشته در وضعیت ناسالم برای عموم (قرمز) به ثبت رسیده است.

شایان ذکر است امروز کلانشهر تبریز با شاخص ۱۱۹ و شهرکرد با شاخص ۱۰۷ مانند دیروز در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی) قرار دارند. بیست و چهارم اسفند شهرهای کرج و اراک در وضعیت ناسالم (نارنجی) قرار داشتند.

به این ترتیب دستگاه سنجش کیفیت هوای امروز در شهرهای ارومیه با شاخص ۶۷، اصفهان با شاخص ۹۸، کرج با شاخص ۶۱، بوشهر با شاخص ۶۲، تهران با شاخص ۶۲، مشهد با شاخص شاخص ۹۰، بجنورد با شاخص ۸۴، اهواز با شاخص ۶۱، زنجان با شاخص ۸۱، سمنان با شاخص ۷۷، شیراز با شاخص ۷۰، قم با شاخص ۷۹، سنندج با شاخص ۵۱، کرمان با شاخص ۶۴، کرمانشاه با شاخص شاخص ۷۷، رشت با شاخص ۶۰، اراک با شاخص ۸۷، همدان با شاخص ۵۳ و یزد با شاخص ۵۳ در شرایط آب و هوایی سالم (زرد) قرار دارند.

لازم به یادآوری است که دیروز بیست و چهارم ایستگاه های اسفند کلانشهرهای ارومیه، اصفهان، بوشهر، تهران، بجنورد، اهواز، زنجان، سمنان، زاهدان، شیراز، قم، قزوین، همدان و یزد در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

بر این اساس سنجش کیفیت هوای امروز در کلانشهرهای بیرجند با شاخص ۳۷، زاهدان با شاخص ۴۴ و یاسوج با شاخص ۳۹ در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد، اما دیروز شهرهای شهرکرد، بیرجند، مشهد، سنندج، کرمان، کرمانشاه، یاسوج و رشت در شرایط پاک (سبز) قرار داشتند.

لازم است بدانید وضعیت کیفی هوای امروز در شهرهای اردبیل، ایلام، قزوین، گرگان، خرم آباد، ساری و بندرعباس ثبت نشد، در حالی که دیروز شهرهای اردبیل، ایلام، گرگان، خرم آباد، ساری و بندرعباس ثبت نشد. بدون داده ثبت شدند.

در نهایت بر اساس اطلاعات موجود سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفیت هوا، امروز هیچ یک از کلانشهرها در رنگ های خطرناک (قهوه ای)، بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم (قرمز) ثبت نشد. )، اما دو شهر ناسالم. (نارنجی)، تعداد ۱۹ شهر سالم (زرد)، سه شهر پاک (سبز) و هفت شهر بدون داده ثبت شده است، به طوری که دیروز یک شهر ناسالم (قرمز)، دو شهر ناسالم (نارنجی)، ۱۴ شهر سالم ( زرد)، هشت کلانشهر پاک (سبز) و شش شهر بدون داده گنجانده شدند.

شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم ( بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک است (قهوه ای).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا