محیط زیست

هوای یاسوج رکوردار آلودگی هوا است/ پاک‌ترین هوا سهم قزوین شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل، اگر نگاهی به گذشته و امروز -پنجشنبه هفدهم خردادماه- بیندازیم، سطح و شدت آلودگی هوا را که آسمان شهرهای مختلف را فرا گرفته است، احساس می کنیم. از این رو خبرگزاری ایران تحلیل به مقایسه شاخص کیفیت هوا در شهرهای مختلف پرداخته است. .

بر اساس اعلام سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست کشور، امروز هیچ یک از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه ای) ثبت نشده اند، اما ایستگاه کلانشهر یاسوج با شاخص ۲۱۹ در وضعیت بسیار ناسالم قرار دارد. (بنفش)، در حالی که دیروز هوای شهر اصفهان در چنین وضعیتی ثبت شد.

گفتنی است امروز وضعیت کیفی هوای کلانشهر اصفهان با شاخص ۱۶۵ در وضعیت ناسالم (قرمز) قرار دارد به طوری که دیروز هیچ یک از شهرها در محدوده ناسالم (قرمز) ثبت نشدند.

در همین راستا امروز دستگاه سنجش کیفیت هوا در کلانشهر اهواز با شاخص ۱۰۴ و زنجان با شاخص ۱۴۱ در وضعیت ناسالم هوا (نارنجی) قرار دارد به طوری که روز گذشته شهرهای تهران و زنجان در مدار ناسالم (نارنجی) به ثبت رسیدند.

بر این اساس امروز شرایط کیفی هوای کلانشهرهای ارومیه با شاخص ۵۱، کرج با شاخص ۸۳، بوشهر با شاخص ۶۰، تهران با شاخص ۷۲، سمنان با شاخص ۶۴، زاهدان با شاخص شاخص ۷۹، قم با شاخص ۶۵، کرمان با شاخص ۶۴، کرمانشاه با شاخص ۶۲، اراک با شاخص ۵۷، همدان با شاخص ۶۹ و یزد با شاخص ۵۱ در هوای سالم قرار دارند. رنگ زرد).

لازم به یادآوری است روز گذشته ایستگاه شانزدهم خرداد در شهرهای اردبیل، کرج، بوشهر، مشهد، بجنورد، اهواز، زاهدان، قم، کرمان، کرمانشاه، اراک و همدان بود که وضعیت هوا سالم (زرد) بود.

به گزارش سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز سنجش کیفیت هوا در کلانشهرهای تبریز با شاخص ۵۰، اردبیل با شاخص ۳۶، بیرجند با شاخص ۳۷، مشهد با شاخص ۴۶، بجنورد با شاخص ۶۷، شیراز با شاخص ۳۸، قزوین با شاخص ۳۰ و سنندج با شاخص ۴۲ در وضعیت پاک (سبز) قرار دارند اما دیروز شهرهای تبریز، ارومیه، بیرجند، سمنان، شیراز سنندج و یزد در وضعیت پاک (سبز) به ثبت رسیدند.

به این ترتیب امروز وضعیت کیفی هوای کلان شهرهای ایلام، شهرکرد، گرگان، رشت، خرم آباد، ساری و بندرعباس ثبت نشده است، به طوری که شهرهای ایلام، شهرکرد، قزوین، یاسوج، گرگان، رشت، خرم آباد، ساری و بندرعباس نیز دیروز آماری نداشتند. ثبت شدند

در نهایت بر اساس داده های موجود سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفیت هوا، امروز هیچ یک از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه ای) ثبت نشدند، بلکه شهری بسیار ناسالم ( بنفش)، یک شهر ناسالم (قرمز)، دو شهر ناسالم (نارنجی)، ۱۲ شهر سالم (زرد)، هشت شهر پاک (سبز) و هفت شهر بدون داده ثبت شده است، در حالی که دیروز یک شهر بسیار ناسالم (بنفش)، دو شهر ناسالم ثبت شد. شهرها (نارنجی)، ۱۲ شهر سالم (زرد)، هفت شهر پاک (سبز) و ۹ شهر بدون اطلاعات ثبت شده بودند.

شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم ( بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک است (قهوه ای).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا