محیط زیست

هوای یزد بر مدار بسیار خطرناک ثبت شد/شاخص ۲۳ شهر سالم و پاک است

به گزارش خبرگزاری افق میهن، اگر نگاهی به امروز – جمعه ۲۲ شهریور – بیاندازیم، سطح و شدت آلودگی هوا را که آسمان شهرهای مختلف را فرا گرفته است، احساس می کنیم. از این رو خبرگزاری افق میهن شاخص کیفیت هوای شهرهای مختلف را اندازه گیری کرده است.

به گزارش سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست کشور، امروز سنجش کیفیت هوای کلانشهر یزد با شاخص ۴۵۵ در وضعیت هوای بسیار ناسالم (بنفش) قرار دارد در حالی که هیچ یک از شهرها در چنین وضعیتی قرار نداشتند. وضعیت دیروز

گفتنی است، سنجش کیفیت هوای امروز ایستگاه کلانشهر اصفهان با شاخص ۱۳۸ ناسالم (نارنجی) ثبت شده است، اما دیروز شهرهای اصفهان، کرج و اراک در وضعیت ناسالم (نارنجی) قرار داشتند.

بر اساس سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست کشور، سنجش کیفیت هوا در ایستگاه های کلانشهر ایلام با شاخص ۷۴، بوشهر با شاخص ۵۹، تهران با شاخص ۹۰، شهرکرد با شاخص ۵۵، مشهد با شاخص ۵۳، بجنورد با شاخص ۵۱، اهواز با شاخص ۸۱، زاهدان با شاخص ۱۰۰، قزوین با شاخص ۵۹، قم با شاخص ۶۰، کرمانشاه با شاخص ۷۵، یاسوج. با شاخص ۵۲ اراک با شاخص ۸۵ و همدان با شاخص ۷۴ وضعیت هوای سالم (زرد).

لازم به ذکر است که دیروز بیست و دوم بود شهریور شهرهای تبریز، بوشهر، تهران، شهرکرد، مشهد، بجنورد، اهواز، زاهدان، سمنان، شیراز، قم، سنندج، کرمان، کرمانشاه، یاسوج، همدان و یزد هوای سالم (زرد) داشتند.

در این راستا دستگاه سنجش کیفیت هوای امروز در کلانشهر تبریز با شاخص ۵۰، ارومیه با شاخص ۴۳، اردبیل با شاخص ۲۸، بیرجند با شاخص ۴۹، سمنان با شاخص ۴۷، شیراز با شاخص شاخص از ۳۹، سنندج با شاخص ۵۰، کرمان با شاخص ۴۱ و رشت با شاخص ۳۷ در وضعیت پاک (سبز) قرار دارند، به طوری که روز گذشته شهرهای ارومیه، اردبیل، ایلام، بیرجند و رشت به ثبت رسیدند. در حالت تمیز (سبز).

به این ترتیب سنجش کیفیت هوای امروز در ایستگاه های مترو کرج، زنجان، گرگان، خرم آباد، ساری و بندرعباس ثبت نشد تا روز گذشته شهرهای زنجان، گرگان، خرم آباد، ساری و بندرعباس ثبت نشدند.

در نهایت، بر اساس اطلاعات موجود سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفیت هوا، هیچ یک از شهرها در وضعیت بسیار ناسالم (بنفش) یا ناسالم (قرمز) قرار ندارند، در حالی که شهر خطرناک (قهوه ای). یک شهر ناسالم (نارنجی)، ۱۴ شهر سالم (زرد)، ۹ شهر پاک (سبز) و ۶ شهر بدون داده ثبت شد، در حالی که دیروز سه شهر ناسالم (نارنجی)، ۱۷ شهر سالم (زرد)، پنج شهر پاک (سبز) بودند. ) و پنج شهر هیچ داده ای نداشتند.

بر اساس داده ها، شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم مردم (قرمز) است. ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه ای).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا