فناوری

هوای ۲۲ شهر در کشور سالم و پاک ثبت شد/ تنفس پاک‌ترین هوا در خرم‌آباد و همدان

به گزارش خبرگزاری میهن تجارت، اگر نگاهی به گذشته بیندازید و امروز – شنبه هفتم بهمن میزان و شدت آلودگی هوا را که آسمان شهرهای مختلف را فرا گرفته است احساس می کنیم. بنابراین گزارش، این خبرگزاری به گزارش میهن تجارت به مقایسه شاخص کیفیت هوا در شهرهای مختلف پرداخت. بنابراین بر اساس سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروزه هیچ یک از شهرها در وضعیت خطرناک (قهوه ای)، بسیار ناسالم (بنفش) یا ناسالم برای عموم (قرمز) قرار ندارند.

بر این اساس امروز سنجش کیفیت هوای کلانشهر اصفهان با شاخص ۱۱۰ در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی) قرار دارد در حالی که دیروز ۶ عدد بود. بهمن ماه، شهر کرمان با شاخص ۱۲۲ در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی) قرار دارد. تبدیل شد.

در این رابطه، امروز سنجش کیفیت هوا در شهرهای تبریز با شاخص ۷۶، کرج با شاخص ۷۹، تهران با شاخص ۹۲، شهرکرد با شاخص ۷۱، بیرجند با شاخص ۷۵، مشهد با شاخص ۸۹، بجنورد با شاخص ۶۱، اهواز با شاخص ۶۲، سمنان با شاخص ۵۶، شیراز با شاخص ۶۹، قزوین با شاخص ۹۶، قم با شاخص ۵۶، کرمان با شاخص ۹۱ و اراک. با شاخص ۶۱ در هوای سالم (زرد) هستند.

لازم به یادآوری است که در آخرین روز از ششم بهمن ماه، ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شهرهای تبریز، اصفهان، کرج، بوشهر، تهران، شهرکرد، بیرجند، مشهد، اهواز، سمنان، زاهدان، شیراز، قزوین، قم، اراک و یزد در شرایط جوی سالم (زرد) ثبت شد. ). .

از این رو، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در کلانشهرهای ارومیه با شاخص ۳۸، بوشهر با شاخص ۴۶، زاهدان با شاخص ۴۱، سنندج با شاخص ۳۵، کرمانشاه با شاخص ۳۷، یاسوج با شاخص ۳۴، خرم آباد با شاخص ۸ و همدان با شاخص ۱۲ وضعیت آنها تمیز هستند. (سبز) واقع شده است، اما دیروز ارومیه، ایلام، بجنورد، زنجان، سنندج، کرمانشاه، یاسوج، خرم آباد و همدان در شرایط پاک (سبز) قرار داشتند.

لازم است بدانید کیفیت هوای امروز در شهرهای اردبیل، ایلام، زنجان، گرگان، رشت، ساری، بندرعباس و یزد ثبت نشده است. روز گذشته شهرهای اردبیل، گرگان، رشت، ساری و بندرعباس بدون اطلاع ثبت نام شدند.

در نهایت بر اساس اطلاعات موجود سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفیت هوا، امروز هیچ یک از کلانشهرها در رنگ های خطرناک (قهوه ای)، بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم (قرمز) ثبت نشد. . ) شرایط، اما شهری ناسالم. (نارنجی)، تعداد ۱۴ شهر سالم (زرد)، هشت شهر پاک (سبز) و هشت شهر پاک (سبز) بدون داده ثبت شد، به طوری که دیروز یک شهر ناسالم (نارنجی)، ۱۶ شهر سالم (زرد)، ۹ شهر سالم (زرد) شهر پاک (سبز) و پنج کلان شهر بدون داده در نظر گرفته شدند.

شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم ( بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک است (قهوه ای).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا