محیط زیست

هوای ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد/ پاک‌ترین هوا در دومین روز متوالی سهم همدان است

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل، اگر نگاهی به گذشته و امروز – جمعه هفدهم فروردین – بیندازیم، سطح و شدت آلودگی هوا را که آسمان شهرهای مختلف را فرا گرفته است، حس می کنیم. از این رو خبرگزاری ایران تحلیل به مقایسه شاخص کیفیت هوا در شهرهای مختلف پرداخته است. بنابراین گزارش سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، امروز شاخص کیفیت هوای هیچ یک از شهرها در وضعیت خطرناک (قهوه ای)، بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم (قرمز) قرار ندارد.

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در هیچ یک از کلانشهرها در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی) قرار ندارد، این در حالی است که روز گذشته هوای شهر اهواز در وضعیت ناسالم (نارنجی) ثبت شد.

در همین راستا سنجش کیفیت هوای امروز در شهرهای تبریز با شاخص ۶۰، اصفهان با شاخص ۹۵، کرج با شاخص ۶۸، بوشهر با شاخص ۵۵، تهران با شاخص ۶۷، مشهد با شاخص شاخص ۶۸، بجنورد با شاخص ۵۳، اهواز با شاخص ۹۳، سمنان با شاخص ۵۶، زاهدان با شاخص ۶۶، قزوین با شاخص ۷۲، قم با شاخص ۵۸، کرمانشاه با شاخص از ۵۶، یاسوج با شاخص ۸۲ و اراک با شاخص ۶۴ سالم (زرد) هستند.

لازم به یادآوری است روز گذشته کلانشهرهای تبریز، اصفهان، کرج، بوشهر، تهران، مشهد، بجنورد، سمنان، زاهدان، قم، کرمانشاه، یاسوج، اراک و بندرعباس در هوای سالم (زرد) قرار داشتند.

شایان ذکر است امروز دستگاه سنجش کیفیت هوا در شهرهای شهرکرد با شاخص ۴۴، بیرجند با شاخص ۳۹، زنجان با شاخص ۳۵، سنندج با شاخص ۴۱، کرمان با شاخص ۴۴، همدان با شاخص ۲۵ و یزد با شاخص ۳۱ در وضعیت پاکی قرار دارند. گرین قرار دارد، اما دیروز ۱۶ فروردین کلانشهرهای بیرجند، زنجان، سنندج، کرمان، همدان و یزد در وضعیت پاک (سبز) به ثبت رسیدند.

به این ترتیب وضعیت کیفی هوای امروز در شهرهای ارومیه، اردبیل، ایلام، شیراز، گرگان، رشت، خرم آباد، ساری و بندرعباس ثبت نشده است، به طوری که روز گذشته شهرهای ارومیه، اردبیل، ایلام، شهرکرد، شیراز، قزوین، گرگان، رشت، خرم آباد و ساری بدون داده ثبت شد.

در نهایت بر اساس اطلاعات موجود سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفیت هوا، امروز هیچ یک از شهرها در رنگ های خطرناک (قهوه ای)، بسیار ناسالم (بنفش)، ناسالم (قرمز) ثبت نشد. ) و ناسالم (نارنجی). اما تعداد ۱۵ کلانشهر سالم (زرد)، هفت شهر پاک (سبز) و ۹ کلانشهر بدون داده ثبت شده است، به طوری که دیروز یک شهر ناسالم (نارنجی)، ۱۴ کلانشهر سالم (زرد)، شش شهر پاک ( سبز) و تعداد ۱۰ کلانشهر بدون داده وارد شد.

شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم ( بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک است (قهوه ای).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا