محیط زیست

هوای ۳ شهر کشور بر مدار نارنجی / شاخص کیفی ۲۳ شهر سالم و پاک ثبت شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل، اگر نگاهی به گذشته و امروز بیندازید – یکشنبه بیست و هفتمین اسفند_ بین‌داز، میزان و شدت آلودگی هوا را که بر آسمان شهرهای مختلف سرایت کرده است را می‌توان حس کرد، به همین دلیل خبرگزاری ایران تحلیل شاخص کیفیت هوای شهرهای مختلف را مقایسه کرده است، بنابراین بر اساس سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای محیط‌زیست سازمان حفاظت، امروز شاخص کیفیت هوای هیچ یک از شهرها در شرایط خطرناک (قهوه ای)، بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم (قرمز) قرار ندارد.

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوای امروز در کلانشهرهای تبریز با شاخص ۱۲۴، اصفهان با شاخص ۱۳۲ و شهرکرد با شاخص ۱۰۹ در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی) قرار دارد، به طوری که دیروز بیست و ششم اسفند شهرکرد در مدار ناسالم (نارنجی) ثبت شد.

به این ترتیب دستگاه سنجش کیفیت هوای امروز در ایستگاه کلانشهر کرج با شاخص ۸۷، تهران با شاخص ۵۸، بیرجند با شاخص ۵۳، مشهد با شاخص ۷۴، بجنورد با شاخص ۷۶، اهواز با شاخص شاخص ۷۹، زنجان با شاخص ۷۷، سمنان با شاخص ۵۳، زاهدان با شاخص ۷۶، شیراز با شاخص ۸۳، قزوین با شاخص ۶۹، قم با شاخص ۶۱، کرمان با شاخص شاخص ۶۹، یاسوج با شاخص ۵۹، اراک با شاخص ۷۸، بندرعباس با شاخص ۷۰ و یزد با شاخص ۹۴ سالم (زرد) است.

لازم به یادآوری است دیروز بیست و ششمین اسفند بود که ایستگاه های کلان شهرهای تبریز، ارومیه، اصفهان، کرج، بوشهر، تهران، مشهد، بجنورد، اهواز، زنجان، زاهدان، شیراز، قم، کرمان، اراک و یزد ثبت شد. در هوای سالم (زرد).

بر این اساس سنجش کیفیت هوای امروز در کلانشهرهای ارومیه با شاخص ۳۸، ایلام با شاخص ۱۹، بوشهر با شاخص ۴۰، سنندج با شاخص ۳۵، کرمانشاه با شاخص ۶۰ و همدان با شاخص شاخص ۲۸ در وضعیت پاک قرار دارد اما امروزه در گذشته شهرهای بیرجند، سمنان، سنندج، کرمانشاه، یاسوج و همدان در وضعیت پاک (سبز) قرار داشتند.

لازم است بدانید وضعیت کیفی هوای امروز در کلانشهرهای اردبیل، گرگان، رشت، خرم آباد و ساری ثبت نشده است، در حالی که دیروز شهرهای اردبیل، ایلام، قزوین، گرگان، رشت، خرم آباد و ساری، بندرعباس بودند. بدون داده ثبت شده است.

در نهایت بر اساس اطلاعات موجود سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفیت هوا، امروز هیچ یک از کلانشهرها در رنگ های خطرناک (قهوه ای)، بسیار ناسالم (بنفش) و ناسالم (قرمز) ثبت نشد. اما سه شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۱۷ کلانشهر سالم (زرد)، شش شهر پاک (سبز) و پنج کلانشهر بدون داده ثبت شده است، به طوری که دیروز یک شهر ناسالم (نارنجی)، ۱۶ کلانشهر سالم (زرد). ۶ شهر پاک (سبز) و هشت کلان شهر بدون داده وارد شدند.

شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم ( بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک است (قهوه ای).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا