محیط زیست

هوای ۴ شهر آلوده و ناسالم است/پاکترین هوا سهم ایلام شد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل، اگر نگاهی به گذشته و امروز – سه شنبه پانزدهم خرداد – بیندازیم، سطح و شدت آلودگی هوا را که آسمان شهرهای مختلف را فرا گرفته است، حس می کنیم. از این رو خبرگزاری ایران تحلیل به مقایسه شاخص کیفیت هوا در شهرهای مختلف پرداخته است. است.

به گزارش سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست کشور، امروز هیچ یک از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه ای) نیستند، اما وضعیت کیفی هوا در هیچ یک از کلانشهرها در وضعیت بسیار ناسالم (بنفش) ثبت نشده است. در حالی که روز گذشته شهر یاسوج در چنین وضعیتی قرار داشت.

در همین راستا سنجش کیفیت هوای امروز در ایستگاه کلانشهر اصفهان با شاخص ۲۰۰ در وضعیت ناسالم (قرمز) هوا قرار دارد در حالی که شهر اصفهان نیز روز گذشته در چنین وضعیتی ثبت شد.

شایان ذکر است امروز وضعیت کیفی هوای کلانشهرهای اهواز با شاخص ۱۴۷، زنجان با شاخص ۱۱۸ و زاهدان با شاخص ۱۳۹ در وضعیت ناسالم (نارنجی) قرار دارند به طوری که دیروز شهرهای اهواز، زنجان، کرمان و یزد در مدار ناسالم (نارنجی) ثبت شد.

بر این اساس دستگاه سنجش کیفیت هوای امروز در کلانشهرهای تبریز با شاخص ۵۱، کرج با شاخص ۶۵، بوشهر با شاخص ۵۹، تهران با شاخص ۷۶، بیرجند با شاخص ۵۸، مشهد با شاخص ۸۸، بجنورد با شاخص ۵۲، سمنان با شاخص ۶۵ قم با شاخص ۷۸، کرمان با شاخص ۸۶، کرمانشاه با شاخص ۵۴ و اراک با شاخص ۶۶ در وضعیت سالم قرار دارند. آب و هوا (زرد).

لازم به ذکر است دیروز ایستگاه چهاردهم خردادشهرها

کرج، تهران، مشهد، سمنان، زاهدان، قم، کرمانشاه، اراک و همدان سالم (زرد) بودند.

به گزارش سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست، سنجش کیفیت هوا در شهرهای ارومیه با شاخص ۱۹، اردبیل با شاخص ۳۵، ایلام با شاخص ۲۳، شیراز با شاخص ۴۲، همدان با شاخص ۳۲ و یزد با شاخص ۴۴ در وضعیت پاکی قرار دارند. (سبز)، اما دیروز شهرهای تبریز، ارومیه، اردبیل، ایلام، بوشهر، بیرجند، بجنورد، شیراز و سنندج در وضعیت پاک (سبز) به ثبت رسیدند.

به این ترتیب امروز وضعیت کیفی هوای کلان شهرهای شهرکرد، قزوین، سنندج، یاسوج، گرگان، رشت، خرم آباد، ساری و بندرعباس ثبت نشده است، به طوری که شهرهای شهرکرد، قزوین، گرگان، رشت، خرم آباد، ساری و بندرعباس اطلاعاتی ندارند. ثبت شدند

در نهایت بر اساس اطلاعات موجود سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفیت هوا، امروز هیچ یک از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه ای) یا بسیار ناسالم (بنفش) ثبت نشدند. اما یک شهر ناسالم (قرمز)، سه شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۱۲ شهر سالم (زرد)، شش شهر پاک (سبز)، تعداد ۹ شهر بدون داده ثبت شد، در حالی که دیروز یک شهر ناسالم (قرمز)، چهار شهر ناسالم ثبت شد. شهرهای ناسالم (نارنجی)، تعداد ۹ شهر سالم (زرد)، ۹ شهر پاک (سبز) و هفت شهر بدون اطلاعات ثبت شده.

شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم ( بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک است (قهوه ای).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا