محیط زیست

هوای ۶ شهر آلوده ثبت شد / پاک‌ترین هوا سهم شیراز است

به گزارش خبرگزاری افق میهن، با نگاهی به امروز – دوشنبه دوازدهم شهریور – می توان میزان و شدت آلودگی هوا را که آسمان شهرهای مختلف را فرا گرفته است، احساس کرد. از این رو خبرگزاری افق میهن شاخص کیفیت هوای شهرهای مختلف را اندازه گیری کرده است.

بر اساس اعلام سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست کشور، امروز سنجش کیفیت هوای کلانشهر زنجان با شاخص ۱۶۸ ناسالم (قرمز) ثبت شده است.

در این راستا امروز دستگاه سنجش کیفیت هوا در کلانشهر اصفهان ناسالم (نارنجی) با شاخص ۱۵۰، تهران با شاخص ۱۴۵، کرج با شاخص ۱۴۳، زاهدان با شاخص ۱۴۲ و ناسالم به ثبت رسیده است. بجنورد با شاخص ۱۱۱.

شایان ذکر است، سنجش کیفیت هوای امروز در ایستگاه کلانشهر تبریز ۹۱، ارومیه با شاخص ۵۴، ایلام با شاخص ۶۰، شهرکرد با شاخص ۶۱، بیرجند با شاخص ۵۸، مشهد با شاخص شاخص ۶۵، اهواز با شاخص ۸۲، سمنان با شاخص ۵۷ قزوین با شاخص ۶۳، قم با شاخص ۶۴، کرمانشاه با شاخص ۶۵، کرمان با شاخص ۵۴، رشت با شاخص ۵۲، اراک با شاخص ۷۷، بندرعباس با شاخص ۶۲، همدان با شاخص ۸۰ و یزد با شاخص ۸۹ در شرایط جوی سالم. زرد) واقع شده است.

به گزارش سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست کشور، امروز ایستگاه سنجش کیفیت هوا در کلانشهرهای اردبیل با شاخص ۳۳، بوشهر با شاخص ۴۳، شیراز با شاخص ۳۲، سنندج با شاخص ۵۰ و یاسوج با شاخص ۳۰ در وضعیت تمیز (سبز) قرار دارند. ثبت شده است. ایستگاه های شهرستان های خرم آباد و ساری ثبت نام ندارند.

در نهایت بر اساس داده های موجود سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفیت هوا، امروزه هیچ یک از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه ای) یا بسیار ناسالم (بنفش) قرار ندارند، اما شهر ناسالم (قرمز). شش شهر ناسالم (نارنجی)، ۱۷ شهر سالم (زرد)، پنج شهر پاک (سبز) و سه شهر بدون داده ثبت شدند.

بر اساس داده ها، شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم مردم (قرمز) است. ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه ای).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا