محیط زیست

هوای ۸ شهر آلوده ثبت شد/ پاک‌ترین هوا سهم ایلام است

به گزارش خبرگزاری افق میهن، با نگاهی به امروز – جمعه ۲۹ تیر – می توان میزان و شدت آلودگی هوا را که آسمان شهرهای مختلف را فرا گرفته است، احساس کرد. از این رو خبرگزاری افق میهن شاخص کیفیت هوای شهرهای مختلف را اندازه گیری کرده است.

به گزارش سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست کشور، امروز سنجش کیفیت هوای هیچ شهری مانند دیروز در وضعیت خیلی خطرناک (قهوه ای) یا خیلی ناسالم (بنفش) نیست.

در همین راستا سنجش کیفیت هوای امروز در کلانشهرهای بجنورد با شاخص ۱۹۱ و اراک با شاخص ۱۵۹ در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد به طوری که دیروز هیچ یک از شهرها در چنین وضعیتی ثبت نشدند.

شایان ذکر است امروز ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شهرهای قم با شاخص ۱۴۹، اصفهان با شاخص ۱۴۷، کرج با شاخص ۱۱۴، شهرکرد با شاخص ۱۱۸، زنجان با شاخص ۱۱۸ و همدان. با شاخص ۱۱۱ در مدار ناسالم (نارنجی) قرار دارند. اما دیروز کلانشهرهای اصفهان، قم و زاهدان در شرایط ناسالم (نارنجی) قرار داشتند.

شایان ذکر است سنجش کیفیت هوای امروز در ایستگاه های بوشهر با شاخص ۵۱، تهران با شاخص ۸۰، مشهد با شاخص ۶۶، اهواز با شاخص ۸۰، سمنان با شاخص ۵۸، زاهدان با شاخص ۷۰، قزوین با شاخص ۵۴، سنندج با شاخص ۷۶ کرمان با شاخص ۶۷، کرمانشاه با شاخص ۶۳ و یزد با شاخص ۱۰۰ در هوای سالم (زرد) قرار دارند.

لازم به یادآوری است که سنجش کیفیت هوا روز گذشته بیست و هشتمین بار بود تیر در کلان شهر کرج، بوشهر، تهران، شهرکرد، مشهد، بجنورد، اهواز، زنجان، قزوین، کرمان، کرمانشاه، اراک، همدان و یزد در هوای سالم (زرد) ثبت شدند.

به گزارش سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست کشور، امروز کلان شهرهای تبریز با شاخص ۴۲، ایلام با شاخص ۱۸، بیرجند با شاخص ۳۷، شیراز با شاخص ۴۴ و رشت با شاخص شاخص ۴۲ در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد، اما امروزه در گذشته شهرهای تبریز، بیرجند، شیراز، سنندج و رشت به عنوان پاک (سبز) ثبت می شدند.

به این ترتیب دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه های ارومیه، اردبیل، یاسوج، گرگان، خرم آباد، ساری و بندرعباس ثبت نشد و این در حالی است که دیروز مترو شهرهای ارومیه، اردبیل، ایلام، یاسوج، گرگان، رشت، خرم آباد، ساری و بندرعباس فاقد اطلاعات ثبتی بودند.

در نهایت بر اساس اطلاعات موجود سامانه آنلاین کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفیت هوا، امروز هیچ یک از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه ای) یا بسیار ناسالم (بنفش) ثبت نشدند. اما دو شهر ناسالم (قرمز)، شش شهر ناسالم (نارنجی)، ۱۱ شهر سالم (زرد)، پنج شهر پاک (سبز) و هفت شهر بدون داده به ثبت رسید، به طوری که دیروز سه شهر ناسالم (نارنجی)، ۱۵ شهر سالم ( زرد)، پنج شهر پاک (سبز) و شماره ۹ شهر بدون اطلاعات ثبت شده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا