محیط زیست

هوا گرم‌تر می‌شود / بارش‌ها در ۳ استان کشور شدت می‌گیرد

صادق ضیائیان در گفت وگو با خبرنگار ایران تحلیل با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور گفت: امروز در برخی مناطق آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، همدان، کردستان، کرمانشاه، لرستان، شمال اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی و روز سه شنبه با بارش شدید برف، باران و وزش باد در مناطق مذکور کمتر و در شمال شرق پراکنده پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه بیشترین میزان بارندگی طی امروز در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و شمال کرمانشاه خواهد بود، افزود: طی این دو روز در شمال غرب، غرب و استان های واقع در دامنه های جنوبی مرکزی وزش باد خواهد بود. البرز و مناطقی در شمال شرق و مرکز. در برخی نقاط و در استان های ساحلی خزر و اردبیل وزش باد گرم جنوبی و افزایش دما پیش بینی می شود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی تصریح کرد: در این مدت احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات البرز و زاگرس و در جاده های این مناطق احتمال ریزش وجود دارد. بهمن و سنگ هایی از کوه ها وجود دارد.

ضیائیان ادامه داد: از چهارشنبه تا شنبه هوای آرام در کشور حاکم است و از امروز تا پایان هفته در اکثر مناطق به جز مناطق جنوب کشور افزایش نسبی دما وجود دارد. خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان نیز طی سه روز آینده و دریای خزر در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت فعلی آسمان اصفهان صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد با حداکثر ۱۲ و حداقل ۴- درجه سانتیگراد است و آسمان روز سه شنبه صاف با افزایش ابر و گاهی شدید خواهد بود. وزش باد با حداکثر ۱۳ و حداقل ۴ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا