اقتصاد جهان

هوش مصنوعی، کابوس جدید شرکت های بزرگ آمریکا

به گزارش خبرگزاری افق میهن ، مجله فایننشال تایمز به نقل از راشاتودی، پس از بررسی گزارش های مالی شرکت های آمریکایی، هشدار داد که تعداد شرکت هایی در این کشور که هوش مصنوعی را تهدیدی برای کسب و کار خود می دانند، در دو سال اخیر ۵ برابر شده است. سال.

بر اساس این نشریه، بیش از نیمی از بزرگترین شرکت های آمریکایی (۵۶ درصد) در آخرین گزارش های سالانه خود از هوش مصنوعی به عنوان “عامل خطر” یاد کرده اند.

فایننشال تایمز این آمار را بر اساس مطالعه Arize AI منتشر کرد، پلتفرمی که داده های عمومی شرکت های بزرگ را ردیابی می کند.

این گزارش همچنین تاکید می‌کند که در سال ۲۰۲۲، نسبت شرکت‌هایی که هوش مصنوعی را عاملی خطرناک می‌دانستند تنها ۹ درصد بوده است.

این تحقیق بر روی فهرست فورچون ۵۰۰ متمرکز شد. فهرستی تهیه شده توسط مجله فورچون که رتبه بندی سالانه ۵۰۰ شرکت بزرگ ایالات متحده را بر اساس درآمد کل ارائه می دهد.

از جمله خطرات هوش مصنوعی که در گزارش های مالی ذکر شده است، افزایش رقابت به دلیل نگرانی هایی است که برخی از شرکت ها سریعتر از سایرین از این فناوری بهره خواهند برد.

مسائل مربوط به شهرت یا عملیات ناشی از نگرانی‌های اخلاقی در مورد تأثیر بالقوه هوش مصنوعی بر حقوق بشر، اشتغال و حریم خصوصی نیز در این فهرست قرار دارند.

گروه مخابراتی موتورولا گفت: “هوش مصنوعی ممکن است همیشه آنطور که انتظار می رود کار نکند و مجموعه داده ها ممکن است ناکافی باشند یا حاوی اطلاعات غیرقانونی، جانبدارانه، مضر یا توهین آمیز باشند که می تواند بر درآمد و شهرت شرکت تاثیر منفی بگذارد.”

بخش رسانه و سرگرمی بیشتر نگران هوش مصنوعی است. بیش از ۹۰ درصد از این شرکت ها، از جمله نتفلیکس و دیزنی، سیستم های هوش مصنوعی در حال رشد را به عنوان یک ریسک تجاری می دانند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا