فناوری

هوش مصنوعی جدید گوگل می‌تواند بازی‌های ویدیویی را همراه بازیکن انجام دهد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

دیجیاتو: این هوش مصنوعی که سیما نام دارد می تواند نحوه انجام وظایف را در برخی بازی ها یاد بگیرد.

هوش مصنوعی قبلاً در بسیاری از برنامه ها و خدمات استفاده شده است و بازی های ویدیویی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. سال گذشته انویدیا فناوری هوش مصنوعی جدیدی را معرفی کرد که به توسعه دهندگان این امکان را می داد تا NPC برای بازی های خود ایجاد کنند و اکنون تیم DeepMind گوگل این کار را از این هم فراتر گذاشته است و هوش مصنوعی جدید آن می تواند بازی را یاد بگیرد و به عنوان هم تیمی شما عمل کند. آهسته. تدریجی

گروه تحقیقاتی DeepMind گوگل از هوش مصنوعی جدیدی رونمایی کرده است که می تواند نحوه انجام وظایف در برخی بازی ها را یاد بگیرد. این مدل که Scalable Instructable Multiworld Agent یا SIMA نام دارد، می تواند دستورالعمل های زبان طبیعی را برای انجام وظایف در بازی های ویدیویی درک کند.

گوگل با هشت توسعه‌دهنده بازی، از جمله Hello Games و Coffee Stain، برای آموزش و آزمایش سیما همکاری کرده است. برای آموزش آن از بازی هایی مانند No Man's Sky، Valheim و حتی Goat Simulator 3 استفاده شده است.

به گفته گوگل، سیما نیازی به کد منبع بازی و API های سفارشی ندارد و تنها به دو ورودی نیاز دارد: تصاویر روی صفحه و دستورالعمل های ساده ارائه شده توسط کاربر. سیما در حال حاضر حدود ۶۰۰ مهارت اساسی مانند گردش به چپ، بالا رفتن از نردبان و باز کردن منو برای استفاده از نقشه دارد. با این حال، هنوز نمی تواند بسیاری از وظایف استراتژیک مانند یافتن منابع و ایجاد اردوگاه را انجام دهد.

در بیانیه DeepMind آمده است: «SIMA یک دستیار هوش مصنوعی است که می‌تواند محیط‌های مختلف را درک کند و سپس اقداماتی را برای دستیابی به هدفی انجام دهد. [SIMA]این شامل یک مدل طراحی شده برای ترسیم دقیق زبان تصویر و یک مدل ویدیویی است که اتفاقات بعدی را پیش‌بینی می‌کند. ما این مدل ها را برای آموزش داده های مخصوص تنظیمات سه بعدی تنظیم کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا