ترندهای روز

هوش مصنوعی حالا ظاهراً حتی می‌تواند دست‌خط شما را تقلید کند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

ابزارهای هوش مصنوعی می توانند صدای افراد را تقلید کنند و از آنها ویدیوهای دیپ فیک بسازند. اکنون یک تحقیق جدید نشان داده است که تقلید از دست خط افراد نیز توسط این فناوری قدرتمند امکان پذیر است.

به گزارش بلومبرگ، محققان دانشکده هوش مصنوعی محمد بن زاید (MBZUAI) در ابوظبی می گویند فناوری جدیدی را توسعه داده اند که می تواند دستخط یک فرد را تنها از چند پاراگراف دست خط تقلید کند.

برای انجام این کار، محققان از یک مدل ترانسفورماتور (نوعی شبکه عصبی طراحی شده برای درک محتوا و معنی در دنباله ای از داده ها) استفاده کردند. تیم MBZUAI که خود را اولین دانشگاه هوش مصنوعی جهان معرفی می کند، پتنت این سیستم را از آمریکا دریافت کرده است.

محققان هنوز این فناوری را منتشر نکرده اند، اما دستاورد آنها می تواند گام مهمی در این زمینه باشد. در حال حاضر اپلیکیشن هایی وجود دارند که می توانند دست خط تولید کنند، اما با کمک پیشرفت های اخیر در هوش مصنوعی، می توان این کار را بسیار بهتر انجام داد.

تقلید از دست خط افراد توسط هوش مصنوعی می تواند خطرناک باشد

این فناوری می تواند به کسانی که توانایی نوشتن را از دست داده اند کمک کند تا بتوانند دوباره بنویسند. اما در عین حال می توان ریسک هایی را نیز برای آن در نظر گرفت. دو نفر از محققین این طرح در مصاحبه ای اعلام کرده اند که جامعه باید هوشیار باشد و ابزاری برای مقابله با جعل اسناد داشته باشد.

علیرغم نگرانی ها، محققان می گویند که قصد دارند تحقیقات خود را در شرایط واقعی در ماه های آینده اجرا کنند. آنها در حال حاضر به دنبال شرکای تجاری هستند. یکی از محققان این تحقیق می گوید: از رمزگشایی دستخط پزشکان تا ایجاد تبلیغات شخصی سازی شده، پتانسیل این دستاورد بسیار زیاد است. این سیستم همچنین می تواند برای تولید داده هایی استفاده شود که به مدل های هوش مصنوعی کمک می کند تا دست خط را بهتر درک کنند.

این هوش مصنوعی در حال حاضر قادر به درک دست خط انگلیسی و تا حدودی فرانسوی است.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا