فناوری

هوش مصنوعی «عالم‌گیر» GPT-4o رونمایی شد؛ حیرت‌انگیز، پرسرعت و رایگان

پایگاه خبری تحلیلی منتخب (irtahlil.com):

Zoomit: OpenAI یک مدل زبان بزرگ جدید به نام GPT-4o را معرفی کرد که به طور قابل توجهی سریعتر و رایگان در دسترس همه است.

مدل جدید زبان بزرگ OpenAI GPT-4o در جریان رویداد ویژه این شرکت رونمایی شد. GPT-4o یک نسخه اصلاح شده از مدل زبان GPT-4 است که به عنوان قلب تپنده چت ربات محبوب ChatGPT عمل می کند. حرف o در GPT-4o مخفف Omni است که به معنای جهانی یا جهانی است.

به گفته میرا موراتی، مدیر ارشد فناوری OpenAI، مدل جدید این شرکت بسیار سریعتر است و عملکرد چشمگیری را در زمینه درک متن، محتوای ویدیویی و محتوای صوتی نشان می دهد.

OpenAI می گوید که مدل بزرگ زبان GPT-4o به صورت رایگان در دسترس همه است، با این حال محدودیت ظرفیت برای کاربران اشتراک پنج برابر بیشتر از کاربران رایگان است.

سام آلتمن، مدیر عامل OpenAI، اظهار داشت که مدل GPT-4o «ذاتاً چند حالته است». این بدان معناست که مدل جدید می تواند علاوه بر متن، محتوای صوتی و تصویری تولید و درک کند.

توسعه دهندگان علاقه مند به GPT-4o می توانند API این مدل هوش مصنوعی را با نصف قیمت GPT-4 Turbo خریداری کنند. سرعت GPT-4o دو برابر نسخه Turbo است.

طبق گفته OpenAI، بیشتر قابلیت‌های مدل جدید هوش مصنوعی این شرکت به تدریج در دسترس قرار خواهد گرفت. با این حال، از امروز قابلیت‌های متن و ویدیو در ربات چت ChatGPT در دسترس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا