فرهنگ و هنر

هژیر آزاد بازیگرِ زخم‌کاری: قصه «آبی روشن» از دل مردم است :: ایران تحلیل

کاظم هژیرآزاد بازیگری که این روزها مشغول بازی «ابی روشن» در اکران است معتقد است که افراد این فیلم مانند اکثریت افراد جامعه دارای گرایش های مذهبی هستند و به همین دلیل این روایت از دل مردم شکل گرفته است. او همچنین در سریال “زخم کاریاشاره می کند و از بیان این واقعیت کهزخم کاری«این یک سکوی پرتاب جدید برای او بود، او هیچ تردیدی ندارد.

به گزارش ایران تحلیل، کاظم هژیر آزاد بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون به بهانه اکران فیلم سینمایی «ابی روشن» از محصولات سازمان اوج، چگونگی نقش کوتاهی که در فیلم «ابی روشن» بازی کرد، با وجود توانایی بالایش در تبدیل شدن یک شعار، اینگونه نشد، توضیح داد: اینکه احساس کردید این نقش شعاری نبود، اتفاق خوبی است. وقتی ایده یک فیلم شعاری باشد، اجزای آن هم تبدیل به شعار می شود و وقتی کلیت یک فیلم ساده و ملموس باشد، مخاطب در مواجهه با آن احساس شعارزدگی نمی کند.

وقتی ایده یک فیلم شعاری باشد، اجزای آن هم تبدیل به شعار می شود و وقتی کلیت یک فیلم ساده و ملموس باشد، مخاطب در مواجهه با آن احساس شعارزدگی نمی کند.

وی تاکید کرد: این فیلم داستانی ساده از اتفاقات روزمره مردم عادی را روایت می کند. افرادی که اعتقادات مذهبی خاص خود را دارند و حتی در رسیدن به آرزوهای خود دخالت می کنند. آقای خواجه پاشا به عنوان کارگردان دست روی داستانی گذاشته که این مضامین را در دل دارد اما شعاری نیست. اکثریت مردم ایران نیز مذهبی هستند و با وجود اینکه به دلیل مدرنیته کمی در روابط دچار اختلال شده ایم، اما جامعه سنتی ما هنوز ریشه مذهبی دارد. این باورها هنوز در جامعه ما جاری است. با اینکه مادرم هم نماز می خواند و نذر می کند. مدام مطرح می شود و شاید بچه های نسل جدید در خانواده خودمان این گونه نباشند اما این ریشه ها هنوز وجود دارد. «ابی روشن» به گوشه ای از زندگی افراد معتقد به این باورها می پردازد.

این بازیگر پیشکسوت تاکید کرد: همه ما سفر به حرم امام رضا (ع) را تجربه کرده ایم. این بخشی از زندگی عادی مردم ما است که زائر هستند و هر کدام برای خود داستانی دارند. هر کدام از افرادی که به زیارت حرم امام رضا (ع) می روند و حرم را می بوسند، قطعاً برای خود داستانی دارند و اگر بخواهیم می توانیم بر اساس هر کدام از این داستان ها سناریویی بسازیم یا حتی درباره آنها رمان بنویسیم. «ابی روشن» یکی از داستان های برخاسته از دل این افراد است.

هژیرآزاد با اشاره به اینکه برای ایفای نقش در «ابی روشن» از سوی کیومرث مرادی او پیش از این در گروه تولید این سریال حضور داشت.زخم کاریوی تاکید کرد: حضور در این سریال برای من مانند سکوی پرتابی بود تا دوباره به کارگردانان دیگر معرفی شوم. اولین بار بود که نقشی را بازی کردم فریدون جیرانی من به برنامه او در آپارات دعوت شدم و این چیزی بود که تا به حال با این همه نقشی که داشتم تجربه نکرده بودم. البته تاکید می کنم که این اتفاق فقط مربوط به من نبود و به خاطر کلیت سریال بود که مورد توجه هم قرار گرفت. تقریبا همه بازیگران آن سریال به دلیل دیده شدن سریال ظاهر شدند.

این بازیگر تاکید کرد چون اگر باز هم از کنار محمدحسین مهدویان اگر دعوت به همکاری شود می پذیرد، گفت: چرا قبول نمی کند؟ آقای مهدویان کارگردان بسیار با اخلاق و حرفه ای است و در مسیر کار به بازیگران خود راهنمایی بسیار خوبی می کند. همکاری با مهدویان به گونه ای است که بازیگر را خسته نمی کند. او در عین حال نویسنده خوبی هم هست و تا امروز اقتباس های خوبی از داستان های کلاسیک شکسپیر ارائه کرده است. برای فصل چهارم سریال هم برای بازی در نقش همان شخصیت مرده در خواب مالک دعوت شدم. من در این فصل حضور کوتاهی داشته ام.

دنیای سینما، تئاتر و بازیگری اساسا این ویژگی را دارد که تا زمانی که در آن به خوبی معرفی نشوید، شناخته نخواهید شد.

هژیر آزاد درباره تکرار همکاری با دو بازیگر جوان فیلم آبی روشن یعنی سارا حاتمی و مرتضی امینی تبار او پس از سریالزخم کاری نیز گفت: به نظرم این دو بازیگر از انتخاب های خوب کارگردان بودند و معتقدم خیلی به این نقش ها نزدیک بودند. هر دوی این بازیگران برای این نقش های داستانی مناسب بودند. چه سرباز باشد چه دختر حامله ای که شوهرش فرار کرده است. به همین دلیل هر دو انتخاب را انتخاب خوبی از سوی کارگردان می دانم.

وی افزود: این نوع فیلم ها هزینه های هنگفتی را برای بازیگر نمی طلبد و اتفاقا چه خوب که کارگردان به سراغ بازیگران مستعد و توانمندی رفت که هم از پس نقش ها برآمدند و هم به این دلیل بیشتر به گیشه معرفی شدند. فیلم سینما. خانم حاتمی این روزها مشغول بازی سوم خود در سینماست و این اتفاق خوبی است. آقای امینی تبار نیز شرایط مشابهی دارند. بازیگر جوانی که هم استعداد دارد و هم تا به حال موفق بوده است. آنها بسیار خوش اخلاق، آگاه و سر به زیر هستند.

این بازیگر پیشکسوت در ادامه تاکید کرد: دنیای سینما، تئاتر و بازیگری اساسا این ویژگی را دارد که تا زمانی که به خوبی در آن معرفی نشوید، شناخته نمی شوید. این قاعده ای است که بر رئیس سازمان جهانی آمار وارد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا