اخبار اقتصاد ایران

هیبت دکل ترسناک است ولی ضرر آنها به اندازه تلفن‌همراه نیست

وزیر ارتباطات: من بارها گفته ام اینها ضرر ندارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به برنامه ریزی برای حل مشکل دکل های مخابراتی و تلفن همراه در تهران گفت: هیبت دکل ترسناک است اما ضرر آنها به اندازه تلفن همراه نیست.

ایران تحلیل، عیسی زارع پور در حاشیه جلسه دولت در گفت وگو با ایسنا در خصوص قطع شدن برخی از دکل های تلفن همراه در تهران، اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که در تهران و برخی شهرهای بزرگ داریم این است که برخی BTS و اپراتورهای ماهواره ای همراهان که عموماً در اماکن عمومی و پارک ها نصب می شوند با حکم ماده ۱۰۰ مواجه هستند و باید معدوم یا خاموش شوند. با همراهی خوب شهردار تهران هفته گذشته جلسه ای با اپراتورها تشکیل شد و مقرر شد مشکل حل شود.

وی ادامه داد: نزدیک به هزار سایت مشمول ماده ۱۰۰ بودند که با همکاری شهردار تهران مشکل آنها حل شده است و امیدواریم در آینده سازوکاری اندیشیده شود تا چنین مشکلی پیش نیاید. مزایای BTS به گوش مردم می رسد و نباید صرفا از منظر اقتصادی به آن نگاه کرد.

وزیر ارتباطات درباره زمان رفع این مشکل گفت: زمان بندی انجام شده و اپراتورها باید جریمه پرداخت کنند. البته بحث ممانعت از نصب دکل و BTS در نزدیکی منازل خود یکی از موانع توسعه شبکه های تلفن همراه است. من بارها گفته ام اینها ضرری ندارند و مدام آنها را رصد و اندازه گیری می کنیم. برج ترسناک است و من این را قبول دارم، اما آسیب آنها به اندازه تلفن بد نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا