فناوری

هیجانات در معاملات این هفته ارز و سکه بالا رفته است

به گزارش میهن تجارت، قیمت دلار امروز در مبادلات طلا و ارز در قسمت اسکناس ۴۲ هزار و ۹۲۶ تومان و در قسمت حواله ۳۹ هزار و ۵۲۷ تومان بود.

دلار با نرخ ۴۲ هزار و ۴۹۶ تومان خرید و با نرخ ۴۳ هزار و ۱۳۱ تومان فروخته شد.

همچنین یورو امروز با نرخ توافقی ۴۶ هزار و ۹۳۸ تومان و اسکناس درهم امارات ۱۱ هزار و ۶۸۸ تومان معامله شد.

بررسی میدانی بازار ارز نشان می دهد که امروز دلار آزاد توسط دلالان در برابر صرافی ها ۵۱ هزار و ۷۵۰ تومان معامله شد. معاملات دلار در بازار غیررسمی طی هفته گذشته با نوساناتی همراه بود، در جریان معاملات امروز نرخ دلار در بازار افزایش یافت.

آخرین قیمت انواع سکه و طلا

امروز در میدان فردوسی سکه قدیم ۷۰۰ هزار تومان با نرخ ۲۹ میلیون و ۱۹۵ هزار تومان معامله شد و سکه طرح جدید با کاهش قیمت ۷۹۸ هزار تومان معامله شد. از ۳۱ میلیون و ۶۴۷ هزار تومان.

نیم سکه نیز در بازار با ۵۰۰ هزار تومان کاهش با نرخ ۱۷ میلیون و ۴۹۰ هزار تومان، ربع سکه با قیمت ۱۱ میلیون و ۳۹۵ هزار تومان داد و ستد شد; همچنین هر قطعه سکه یک گرمی با نرخ ۶ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان معامله شد.

هر گرم طلای ۱۸ عیار گرمی ۲ میلیون و ۶۰۸ هزار تومان و طلای ۱۸ عیار ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شد. قیمت طلای آب شده هر مثقال ۱۱ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بود.

در حال حاضر هر اونس طلا (معادل ۳۱.۱۳۲ گرم) با ۳ درصد افزایش ۲۰۳۶ دلار است.

رشد قیمت طلا و سکه دلیل اقتصادی ندارد

محمد کشتی آرای تحلیلگر بازار طلا و ارز در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره دلایل رشد قیمت طلا گفت: در ماه های گذشته واردات شمش طلا به خوبی انجام شد. اما با توجه به حجم بالای قاچاق، بانک مرکزی تصمیم به ساماندهی این واردات گرفت که این موضوع باعث نگرانی واردکنندگان و کاهش عرضه شمش طلا در بازار شد.

وی افزود: البته با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال و نزدیک شدن به ماه های رجب و شعبان، تقاضا در بازار افزایش یافته است.

کشتی آرای ادامه داد: افزایش قیمت دلار نیز دلیل افزایش قیمت طلا و سکه بود، البته قیمت حباب دار سکه امروز نسبت به دیروز یک میلیون تومان افزایش یافت.

وی تصریح کرد: رشد قیمت ها در بازار ارز و سکه توجیه اقتصادی خاصی ندارد و قیمت ها بی دلیل در حال رشد هستند.

این تحلیلگر اقتصادی تاکید کرد: بازار به زودی آرام می شود و مردم از رفتارهای هیجانی در بازاری که عده ای در بازار قیمت گذاری می کنند خودداری کنند.

منبع:

فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا