فناوری

هیوندای می‌خواهد «اولین سوپرکار هیدروژنی جهان» را به بازار عرضه کند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

این هفته در دنیای خودرو: قصد هیوندای برای تولید یک ابرخودروی هیدروژنی، رونمایی از SUV هوشمند الکتریکی جدید، فروش ارزان ترین خودروی جهان با سیستم های خودران پیشرفته و استعفای ناگهانی مدیر پل استار.

سوپراسپرت هیدروژنی هیوندای

هیوندای ساخت یک مدل اسپرت بر اساس مفهومی “N Vision 74” را تایید کرد. به گزارش رسانه های کره ای، این خودرو اولین ابرخودروی هیدروژنی جهان است و در سال ۲۰۲۶ رونمایی خواهد شد.

هیوندای دو سال پیش کانسپت «N Vision 74» را با الهام از یکی از کانسپت های خود در دهه هفتاد ساخت. اگرچه شایعات زیادی مبنی بر ساخت مدلی بر اساس آن شنیده می شد، اما هیوندای در مورد تولید آن اظهار نظری نکرد.

اما هفته گذشته در جریان سخنرانی جاهون چانگ مدیرعامل هیوندای در نشست سالانه سرمایه گذاران، نام این کانسپت در یکی از اسلایدها دیده شد که نشان می دهد این خودرو یکی از مدل های جدیدی است که هیوندای قرار است توسط آن به بازار عرضه کند. ۲۰۳۰.

در اسلاید عبارت Vision 74 داخل پرانتز قرار داده شده بود که این گمانه زنی را به وجود آورد که این خودرو با نام N به بازار عرضه می شود.

هیوندای می خواهد آن را راه اندازی کند نام ابرخودروی هیدروژنی در میان مدل های آینده این کارخانه در سخنرانی رئیس هیوندای دیده شد.

کانسپت N Vision 74 دارای دو موتور الکتریکی است که روی چرخ‌های عقب نصب شده‌اند. این خودرو علاوه بر باتری، یک مبدل انرژی نیز دارد که هیدروژن را به الکتریسیته تبدیل می کند. بسته به شرایط رانندگی، این برق یا باتری ها را شارژ می کند یا مستقیماً به موتور ارسال می شود.

قدرت خروجی این کانسپت ۶۷۱ اسب بخار است، اما رسانه های کره ای می گویند خودروی مبتنی بر این کانسپت قدرتمندتر خواهد بود. «روزنامه اقتصاد کره» از منابع داخل هیوندای خبر داد که قدرت این خودرو بیش از ۷۷۵ اسب بخار است. با این قدرت، N از برخی مدل های فراری، استون مارتین و پورشه قدرتمندتر خواهد بود.

هیوندای می خواهد آن را راه اندازی کند کانسپت N Vision 74 دارای دو موتور الکتریکی است که روی چرخ‌های عقب نصب شده‌اند

حداکثر سرعت این کانسپت که دو سال پیش معرفی شد بیش از ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ آن چهار ثانیه بود. طبق گزارش رسانه ها، عملکرد N بهتر از مفهومی خواهد بود.

هیوندای به توجه رسانه ها به نمایش نام خودرو در سخنرانی هفته گذشته پاسخی نداده است. اما «سئول اکونومیک دیلی» گزارش داد که هیوندای از این مدل اسپرت در نمایشگاه الکترونیک لاس وگاس در ژانویه ۲۰۲۶ رونمایی خواهد کرد.

طبق گزارش ها، هیوندای قصد دارد ۲۰۰ دستگاه N بسازد و قیمت پایه این خودرو ۵۰۰ میلیون وون (حدود ۳۷۵۰۰۰ دلار) خواهد بود.

هیوندای می خواهد آن را راه اندازی کند رسانه های کره ای قیمت پایه این خودرو را حدود ۳۷۵۰۰۰ دلار پیش بینی کرده اند

N یکی از ۲۱ مدل جدیدی است که مدیر هیوندای اعلام کرد تا سال ۲۰۳۰ به بازار عرضه خواهد شد.

آقای چانگ در جلسه هفته گذشته گفت که هیوندای می خواهد فروش سالانه خود را تا سال ۲۰۳۰ به ۵.۵۵ میلیون دستگاه برساند که ۳۰ درصد بیشتر از فروش این شرکت در سال ۲۰۲۳ است.

با وجود کندی رشد فروش خودروهای الکتریکی در سراسر جهان، هیوندای پیش‌بینی می‌کند که فروش خودروهای الکتریکی آن در سال ۲۰۳۰ به دو میلیون دستگاه در سال خواهد رسید. همزمان، این شرکت اعلام کرده است که تعداد مدل‌های با موتورهای هیبریدی را در آینده دو برابر خواهد کرد. سال.

هیوندای می خواهد آن را راه اندازی کند محصولات هوشمند توسط بنز طراحی و در چین با فناوری جیلی تولید می شوند

بزرگترین باهوش

اسمارت سومین مدل برقی خود را از پاییز امسال عرضه خواهد کرد. نام این مدل شماره ۵ (هشتگ ۵) است و اسمارت برای اولین بار با آن وارد بازار SUV های متوسط ​​می شود. پرفروش ترین خودرو در این بخش از بازار تسلا مدل Y است.

اسمارت سی سال پیش توسط مرسدس بنز با هدف ساخت خودروهای شهری بسیار کوچک تاسیس شد. اما ضرر طولانی مدت کارخانه باعث شد مرسدس بنز پنج سال پیش ۵۰ درصد اسمارت را به کارخانه چینی جیلی واگذار کند.

در ساختار جدید اسمارت، محصولات این کارخانه توسط بنز طراحی و با تکنولوژی جیلی در چین تولید می شود. اسمارت تاکنون دو مدل ۱ و ۳ را تولید کرده است و شماره ۵ بزرگترین محصول این کارخانه است.

هیوندای می خواهد آن را راه اندازی کند هشتگ هوشمند ۵

هیوندای می خواهد آن را راه اندازی کند هشتگ هوشمند ۵ دارای یک صفحه نمایش در جلوی راننده و دو صفحه نمایش روی داشبورد است

شماره ۵ بر روی پلت فرم SEA گروه جیلی ساخته خواهد شد. سایر زیرمجموعه های جیلی از جمله ولوو و پولستار نیز محصولاتی با این پلتفرم تولید کرده اند. اسمارت اطلاعاتی در مورد قوای محرکه این خودرو منتشر نکرد و تنها گفت که شماره ۵ طبق تست های استاندارد دولت چین می تواند تا ۷۴۰ کیلومتر در هر شارژ را طی کند. اسمارت همچنین می گوید که خودرو را می توان در عرض پانزده دقیقه از ده درصد تا ۸۰ درصد با شارژر سریع شارژ کرد.

طراحان هوشمند ۳۴ فضای مختلف را در شماره ۵ برای ذخیره بار و تجهیزات طراحی کرده اند، از جمله یک صندوق عقب ۷۲ لیتری در جلوی خودرو. سقف شیشه ای و سه صفحه نمایش روی داشبورد از دیگر ویژگی های این خودرو هستند.

اسمارت ابتدا یک مدل لوکس و یک مدل با ویژگی‌های آفرود از شماره ۵ روانه بازار کرد. در ماه های آینده مدل ارزانتر و اسپرت این خودرو به فروش می رسد. رسانه های چینی می گویند که قدرت مدل اسپرت ۶۳۰ اسب بخار است.

قیمت این خودرو هنوز اعلام نشده است اما پیش بینی می شود ارزان ترین مدل اروپا حدود ۴۵ هزار دلار باشد.

مستقل و ارزان

استارت آپ چینی Xpeng از مدل جدیدی رونمایی کرد که ادعا می کند ارزان ترین خودروی جهان با سیستم های خودران پیشرفته است. این خودرو در زیر مجموعه جدید X-Pong با نام مونا که مخصوص خودروهای ارزان قیمت است از زمستان سال آینده عرضه خواهد شد.

Xpeng می گوید اولین مدل مونا، M03، می تواند خود را بدون راننده پارک کند. این خودرو با استفاده از دو رادار، هفت دوربین و دوازده حسگر اولتراسونیک، محیط اطراف را بررسی کرده و موقعیت آن را تنظیم می کند.

پیشرفته ترین مدل M03 مجهز به سیستم خودران است که امکاناتی مشابه سیستم خودران تسلا در اختیار راننده قرار می دهد. قیمت این مدل ۱۵۵۸۰۰ یوان (۲۲۰۰۰ دلار) است.

هیوندای می خواهد آن را راه اندازی کند ارزان ترین مدل Expeng Mona M03 حدود ۱۶ هزار دلار است

Expeng همچنین مدل ارزان‌تری را بدون سیستم خودران پیشرفته ارائه می‌کند که قیمت آن حدود ۱۶۰۰۰ دلار است.

طراحی کابین بسیار ساده است و از الگوی مشابه تسلا مدل ۳ پیروی می کند. تمامی قسمت های خودرو توسط صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی کنترل می شود و به جز دو دکمه روی فرمان، هیچ دکمه دیگری در آن وجود ندارد. ماشین برای سهولت استفاده از این سیستم می توان قسمت هایی از خودرو را با دستورات صوتی یا حرکات دست کنترل کرد.

M03 با یک بار شارژ می تواند تا ۶۲۰ کیلومتر را طی کند. حداکثر سرعت خودرو ۱۵۵ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت ۷.۴ ثانیه است.

هیوندای می خواهد آن را راه اندازی کند XPONG می خواهد ۱۰۰۰۰ واحد M03 در ماه بفروشد

M03 نتیجه معامله Xpeng با شرکت تاکسیرانی چینی نامگذاری شد دی‌دی است دی‌دی او پس از چندین سال تلاش ناموفق برای ساخت خودرو، به دلیل مشکلات مالی، شرکت تابعه خودروسازی خود را به Xpeng فروخت.

Xpeng می گوید سرمایه گذاری اولیه دی‌دی در طراحی خودرو و بخشی از سیستم خودران، این کارخانه توانست M03 را با هزینه کمتری تولید کند.

طبق اعلام این کارخانه، ده هزار نفر M03 را ظرف یک ساعت پس از رونمایی، پیش خرید کردند. این شرکت می گوید که فروش M03 با وجود قیمت پایین برای کارخانه سودآور است و می خواهد ۱۰۰۰۰ دستگاه در ماه بفروشد.

Xpeng در مقایسه با خودروسازان چینی کارخانه کوچکی به حساب می آید. این کارخانه در سه ماهه دوم سال جاری کمی بیش از سی هزار دستگاه خودرو فروخته است. این رقم در مقایسه با فروش بیش از ۹۸۰ هزار دستگاهی کارخانه بی وای دی در مدت مشابه ناچیز است.

هیوندای می خواهد آن را راه اندازی کند اتاق M03 ساده است و تمام قسمت های خودرو از طریق نمایشگر بزرگ روی داشبورد کنترل می شود

تا کنون تمرکز Xpeng بر ساخت خودروهای لوکس الکتریکی با فناوری پیشرفته برای رقابت با محصولات کارخانه های اروپایی و تسلا بوده است. این شرکت همچنین برای تولید دو مدل برقی با گروه فولکس واگن همکاری می کند.

ایجاد زیرمجموعه جدیدی برای خودروهای ارزان قیمت نشان می دهد که Xpeng قصد دارد سهم خود از بازار را افزایش دهد. He Xiaoping بنیانگذار و مدیر Xpeng در مراسم رونمایی از M03 گفت: «در ده سال آینده، تنها هفت خودروساز بزرگ در بازار چین باقی خواهند ماند. به گفته وی، فروش سالانه یک میلیون خودروی هوشمند «بلیت این نبرد نهایی» است.

هیوندای می خواهد آن را راه اندازی کند توماس اینگنلات پس از هفت سال از مدیریت پال استار کناره گیری کرد

تغییر در Paulstar

شرکت سوئدی Polestar (Polestar) در خبری غیرمنتظره اعلام کرد که توماس اینگنلث (توماس اینگنلث) موسس و مدیرعامل این شرکت از سمت خود کناره گیری می کند و مایکل لوهشلر (مایکل لوهشلر) مدیر سابق اوپل مسئولیت این شرکت را بر عهده خواهد گرفت. مدیریت شرکت از ماه آینده

Polestar که مدت‌ها زیرمجموعه Volvo Sports Cars بود، هفت سال پیش به عنوان یک خودروساز مستقل از ولوو جدا شد. آقای Ingenlath که در آن زمان مدیر طراحی ولوو بود، به عنوان رئیس Polestar افق میهن شد تا بر طراحی به سبک اسکاندیناوی تمرکز کند تا اتومبیل‌هایی بسازد که بتوانند با مدل‌های الکتریکی پورشه و تسلا رقابت کنند.

هیوندای می خواهد آن را راه اندازی کند فروش پال استار در سال گذشته کمتر از ۵۵ هزار دستگاه بوده است

Polestar که یکی از زیرمجموعه های کارخانه چینی جیلی به همراه ولوو است، با وجود عرضه دو محصول جدید همچنان ضرر می کند. این شرکت در سه ماهه نخست امسال ۲۳۲ میلیون دلار ضرر کرده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته اندکی بیشتر است.

پال استار قرار بود سال گذشته ۱۲۴۰۰۰ خودرو بفروشد اما کمتر از ۵۵۰۰۰ خودرو فروخت. دلیل کاهش فروش نیز تاخیر در عرضه مدل های جدید بود که باعث شد تنها یک مدل در محصولات خود داشته باشد.

هیوندای می خواهد آن را راه اندازی کند مایکل لوشلر متخصص امور مالی است و تجربه مدیریت شرکت های نوپا را دارد.

مایکل لوشلر متخصص امور مالی است و تجربه مدیریت شرکت های نوپا را دارد. پس از اوپل، او برای مدت کوتاهی مدیر Vinfest، یک خودروساز ویتنامی نوپا بود و سپس به مدیریت نیکولا، یک سازنده خودروهای الکتریکی آمریکایی منصوب شد.

آقای Löschler سکان هدایت Paulstar را در دست می گیرد زیرا این شرکت برنامه کاهش هزینه های گسترده ای را آغاز می کند. در عین حال، بازار خودروهای برقی با کاهش رشد مواجه است و رقابت شدید خودروسازان، شرکت ها را مجبور به کاهش قیمت محصولات خود کرده است. علاوه بر این، جنگ تعرفه ای بین چین و اتحادیه اروپا با چالش های بیشتری برای شرکت هایی مانند Paulstar که در چین کارخانه دارند، مواجه شده است.

منبع: بی بی سی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا