ورزشی

هیچ‌کس پرسپولیس و استقلال را نمی‌خواهد

علیرغم انتشار آگهی فروش ۵۱ درصدی سهام باشگاه پرسپولیس در ۱۱ فروردین اتفاقی که انتظار می رفت رخ داد و خریدار پیش قدم نشد.

پس از عملیات ناموفق واگذاری تخت جمشید به سازمان تامین اجتماعی، بحث بانک های غیردولتی مطرح شد. نام بانک ملت برای خرید باشگاه پرسپولیس و بانک تجارت برای استقلال مطرح شد.

پس از مطرح شدن بحث واگذاری مغرب به بانک ها، اولین واکنش ممنوعیت فعالیت بانک ها بود. با این حال حتی در صورت رفع موانع قانونی باز هم امید چندانی به واگذاری مغرب ها به بانک ها یا موسسات مشابه وجود ندارد.

واقعیت این است که استقلال و پرسپولیس با اینکه نام بزرگی دارند اما با مشکلات زیادی هم دست و پنجه نرم می کنند.

هر گروهی که این دو باشگاه را در اختیار بگیرد باید برای یک سال صدها میلیارد تومان هزینه کند اما در مقابل چنین هزینه ای چه چیزی به همراه خواهد داشت؟ دفتر فروش بلیط؟ تبلیغات محیطی یا حقوق پخش تلویزیونی؟ پاسخ “هیچ” است.

کدام گروه دولتی، نیمه دولتی یا خصوصی با چنین ارقامی می تواند برای خرید مغربی ها پیش قدم شود و سودی نداشته باشد؟ پرسپولیس و استقلال را بخرید زیر ذره بین بروید و سود نکنید و ضرر کنید؟

باید قبول کرد که شرایط این گونه است، استقلال و پرسپولیس در واگذاری با چالش بسیار جدی روبرو خواهند شد.

طبق آگهی منتشر شده، روند واگذاری استقلال در تاریخ ۲۱ برنامه ریزی شده است فروردین اما بانک تجارت نیز مانند بانک ملت تمایلی به خرید سهام این باشگاه نشان نداده است.

مالکیت مشترک استقلال و پرسپولیس همچنان مشکل بزرگ این دو باشگاه برای گرفتن مجوز حرفه ای است و باید دید در نهایت این مشکل چگونه حل می شود.

دو باشگاه تا ۱۱ فروردین برای پرداخت و تعیین تکلیف بدهی ها وقت داشتند و می گویند تا ۵ مشکل مالکیت مشترک هم حل شود. اردیبهشت تا ۲۵ روز دیگر حل شود. آیا مشکل سرخابی تا آن تاریخ حل خواهد شد؟ در این شرایط بعید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا