فناوری

هیچ تغییری در نرخ مالیات بر ارزش افزوده طلا روی نداده است

به گزارش میهن تجارت بر اساس قانون پایانه های فروش از ابتدا دی در ماه ۱۴۰۲ کلیه فعالان اقتصادی از جمله فعالان صنعت طلا و جواهر ملزم به عضویت در سامانه جامع مدیان و بارگذاری اطلاعات خرید و فروش خود در این سامانه شدند. این سیستم

این امر صرفاً برای ایجاد شفافیت و نظام‌مندی و عدالت مالیاتی اتخاذ شد و تداخلی با نرخ طلا و جواهرات نداشت. آنها شایعاتی را منتشر کردند، از جمله این شایعه که بر طلای واقعی ۲۵ درصد مالیات تعلق می گیرد که به هیچ وجه صحت ندارد.

داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز در فضای مجازی خود اعلام کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده خرید و فروش طلا که آخرین بار در سال ۱۴۰۰ بازنگری شد و از آن زمان تاکنون تغییری نکرده است و نرخ مالیات بر ارزش افزوده طلا است. همچنین تصویب شده است. افزایش نیافته است.

به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه، مالیات بر ارزش افزوده شامل خود طلا نمی شود و این مالیات تنها از تولید طلا و حق الامتیاز اخذ می شود و نرخ مالیات بر ارزش افزوده طلا تغییری نکرده است.

مهدی محدب نظر، سخنگوی سازمان امور مالیاتی نیز در این زمینه اظهار داشت: برای طلافروشان نرخ جدید یا پایه مالیاتی جدید تصویب نشده است و تنها وظیفه ای که از قبل برای آنها در نظر گرفته شده این است که طلافروشان مصنوعات طلا و… به استناد ۴ بند «ب» ماده ۲۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰ از اول الزامی است. دی ماه ۱۴۰۲ به سامانه مودیان متصل شده و فاکتورهای خرید و فروش جواهرات و جواهرات را در این سامانه بارگذاری می کند و این امر مطابق با الزامات قانون تسهیل تجارت می باشد. .

هر بار که فعالان حوزه طلا می خواهند با اجرای قانون به شفافیت مالی بپیوندند، عده ای در این صنف با ایجاد جنگ طلافروشی و ملتهب کردن فضا مانع اجرای قانون می شوند، در حالی که این آمار بر اساس آمار کشور است. سازمان امور مالیاتی در گذشته متوسط ​​مالیاتی که طلافروشی در سال پرداخت می کرد کمتر از ۷ میلیون تومان بود که کمتر از مالیات یک کارمند عادی است.

از سوی دیگر، به گفته مدیران سازمان امور مالیاتی، مالیات بر ارزش افزوده اخذ شده از مردم به مدت سه ماه در حساب طلافروشان باقی می ماند و در پایان هر فصل موظفند مالیات دریافتی را اعلام کنند. . دولت و در واقع مردم پرداخت کنندگان واقعی این مالیات هستند. ایرادی ندارند اما طلافروشانی که ۳ ماه از مالیات پرداختی مردم استفاده می کنند و بعد از این مدت آن را اعلام می کنند گاهی با راه اندازی شایعات در فضای مجازی از پرداخت مالیات طفره می روند.

منبع:

فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا