محیط زیست

هیچ خط قرمزی برای حضور پژوهشگران در عرصه‌های محیط زیستی وجود ندارد

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان محیط زیست، علی سلاجقه در نشست همفکری با رؤسای انجمن ها و اتحادیه های دانشگاهی با اشاره به اینکه محیط زیست بدون دانش و فناوری معنایی ندارد، اظهار داشت: جهان زیست محیطی است. محیط در مرز دانش است و تکنولوژی حرکت می کند، به همین دلیل به ظرفیت علمی برای حل مشکلات اعتقاد داریم و از انجمن های علمی می خواهیم که برای مشکلات زیست محیطی کشور راه حل ارائه دهند.

وی افزود: در خصوص تغییرات اقلیمی ۱۵ درصد برنامه هفتم به طور مستقیم با سازمان حفاظت محیط زیست مرتبط است و در این زمینه از ظرفیت انجمن ها استفاده کردیم و کمیته ها و کارگروه های زیادی در این زمینه مشارکت کردند.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: با ایجاد قطب تغییرات اقلیمی کشور و بهسازی مجموعه پژوهشکده و راه اندازی پارک علم و فناوری، نیازمند توانمندی ها و ظرفیت های انجمن های علمی هستیم تا بتوانیم راهکارهای علمی برای این موضوع داشته باشیم. مسائل و مشکلات این حوزه، همچنین از نظر بانک ژن، ذخایر ژنتیک بسیار قوی در داخل کشور داریم.

سلاجقه تصریح کرد: کل مجموعه سازمان حفاظت محیط زیست و مناطق تحت مدیریت این سازمان هیچ خط قرمزی برای حضور دانشجویان و پژوهشگران ندارند.

وی در خصوص فراخوان عناوین پایان نامه ها و پایان نامه های دکتری و لزوم مشارکت دانشجویان گفت: این سازمان با حدود ۲۷۰ لایه اطلاعاتی و فرآیندهای ساماندهی یکی از قوی ترین سیستم ها را در بین دستگاه های اجرایی کشور دارد که باید در این زمینه حضور داشته باشد. در اختیار کلیه مجموعه های علمی کشور قرار می گیرد و در این زمینه هیچ محدودیتی اعمال نمی کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: پس از وزارت امور خارجه با عضویت در بیش از ۵۴ کنوانسیون و بحث و پروتکل های تکمیلی، بیشترین روابط بین المللی را در بین نهادهای کشور داریم و این ظرفیت در اختیار نهادهای کشور است. انجمن های علمی کشور».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا