هیچ نهاد مشخصی پاسخگوی مشکلات اقتصاد دریامحور نیست
فقدان یک مدیریت واحد و تصمیمی که تصمیم گیری در مورد تصمیم گیری در کشور و در سواحل کشور را گرفته است ، چالش های جدی بود. به گفته یک متخصص دریا ، هر یک از سازمانهای دریایی بیشمار قوانین جداگانه ای دارند ، اما هیچ شرکت خاصی مسئول واکنش به مشکلات و نقص ها نیست.
امیر بیت ، یک متخصص دریایی ، خاطرنشان کرد: دریا یکی از با ارزش ترین دارایی های استراتژیک در کشور است که می تواند نقش مهمی در توسعه و توسعه داشته باشد ، گفت: “مناطق آب این کشور بسیار ساحلی و دسترسی به آبهای آزاد در شمال و جنوب است.
به گفته وی ، استفاده پایدار از این ظرفیت ها می تواند تولید ، اشتغال و معیشت مردم را بهبود بخشد. بسیاری از کشورهای صنعتی نیز با استفاده صحیح از صنعت قایقرانی و دریا ، راه خود را برای رشد اقتصادی هموار کرده اند.
نیاز به ایجاد یک مدیریت واحد و مسئول
وی گفت: “فقدان برنامه های استراتژیک یکپارچه و تعدد در تصمیم گیری ، یکی از اصلی ترین چالش های اقتصاد دریایی در ایران است.”
Bayat در مصاحبه ای با اقتصاد رادیویی یافت: سازمان های بی شماری از جمله بنادر ، گمرک ، راه آهن ، خیابان ها ، وزارت صنعت و مناطق آزاد ، هر یک مقررات جداگانه ای در این زمینه دارند ، اما به عنوان مدیریت کارآمد و یکنواخت عمل نمی کنند.
به گفته وی ، این پراکندگی و عدم مسئولیت یک نهاد خاص را برای مشکلات و نقص در اقتصاد دریایی مقصر دانست.
گفته می شود امروز ، ۸ اکتبر ، روز دریایی دیوار جهانی یادآور امکانات بی سابقه سواحل و مناطق آب ایران است. ظرفیتی که موتور توسعه ، اشتغال و تجارت می تواند باشد. با این حال ، فقدان مدیریت یکنواخت و تصمیم گیری به این معنی است که تمرکز دریایی این کشور روی چالش های جدی است.
منبع: isna