بانک و بیمه

واحدهای نهضت ملی مسکن ۱ میلیارد تومان| افزایش ۳۰ درصدی بازپرداخت اقساط ماهانه

بازار؛ گروه خیابان و مسکن: محمدرضا مهدیار اسماعیلی در نشست خبری با اشاره به اینکه اجرای نهضت ملی مسکن در سراسر کشور از مرز دو میلیون و ۷۰۰ هزار واحد مسکونی گذشته است، گفت: اگر بخواهیم آمار را به طور کامل ارائه کنیم، باید اذعان کنم که تاکنون ۷۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته و به متقاضیان تحویل داده شده است.

۴۰۰ هزار میلیارد تومان برای ساخت واحدها هزینه شد که در قالب نهضت ملی مسکن اجرا می شود.

وی با یادآوری اینکه ۴۰۰ میلیارد تومان برای ساخت واحدهایی که در قالب نهضت ملی مسکن اجرا می شود هزینه شده است، گفت: آمارها نشان می دهد که از این میزان ۲۳۴ میلیارد تومان آورده مردم بوده است یعنی ۱۳۷ میلیارد. تومان از وجوه بانکی و ۳۰ هزار میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق ملی مسکن و سازمان های همکار (سازمان ملی زمین و مسکن، شرکت نوسازی شهری ایران، شهرهای جدید و بنیاد مسکن) هزینه شد.

وی ادامه داد: هر سایت مسکونی در حال بهره برداری مجهز به سیستم آب و فاضلاب است، به طوری که برای تامین هزینه های ساخت و ساز مسکن و تورم تحمیلی، ۲۰۰۰ همات برای خرید فولاد هزینه شد بخش هایی از واحدهای مسکونی مهر ۷۹۰ میلیارد تومان از محل صندوق ملی مسکن پرداخت شد. همچنین مبلغی بابت وام خیریه اقشار کم درآمد پرداخت شد.

حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان به طور مستقیم از منابع صندوق ملی مسکن برای ساخت مسکن، ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای انتقال آب، برق و … به زیرساخت ها و ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل واحدهای مسکونی هزینه شد. مهر صادر شد

مهدیار اسماعیلی خاطرنشان کرد: در سال گذشته حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان به صورت مستقیم از محل صندوق مسکن ملی در حوزه مسکن، ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای انتقال آب، برق و … به زیرساخت ها و ۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز هزینه شده است. تکمیل واحدهای مسکونی مهر صادر شد.

مدیرعامل صندوق ملی مسکن خرید فولاد و سیمان را برای مقابله با افزایش تورم واحدهای نهضت ملی مسکن عنوان کرد و گفت: خرید فولاد در سال گذشته عملیاتی شد و امسال خرید سیمان انجام خواهد شد. تاثیر این دو نهاده ساختمانی بر تورم ساختمانی حدود ۷۰ درصد است.

قیمت نهایی پروژه های تکمیل شده امروز بسته به شهر بین ۸ تا ۱۱ میلیون تومان است که ساخت واحدی شامل وام ۵۵۰ میلیون تومانی حدود یک میلیارد تومان هزینه دارد.

وی در پاسخ به این سوال که هزینه ساخت هر متر مربع واحدهای نهضت ملی مسکن چقدر است؟ وی گفت: قیمت نهایی پروژه های تکمیل شده امروز بسته به شهر بین ۸ تا ۱۱ میلیون تومان است که با احتساب وام ۵۵۰ میلیون تومانی حدود یک میلیارد تومان برای ساخت یک واحد هزینه می شود.

مهدیار اسماعیلی ادامه داد: درآمد متقاضیان گروه خودیاری با احتساب بازپرداخت وام توسط دولت بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان خواهد بود.

وی افزود: برای پروژه هایی که از امروز شروع شده و قرار است امسال و سال آینده تکمیل شود، به دلیل تورم، تسهیلات را افزایش داده ایم. این کار با دو هدف جبران بخشی از تورم روند ساخت و ساز و کاهش متقاضیان اجرا شد. در واقع هدف ما از این کار بهبود شرایط مردم در نهضت مسکن ملی بود.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص هزینه ساخت واحدهای مسکونی که به تازگی آغاز شده معاونت مسکن و ساختمان رقم دقیق را اعلام کند.

افزایش سقف وام نهضت ملی مسکن به ۸۰۰ میلیون تومان تقریباً ۳۰ درصد به نرخ های بازپرداخت ماهانه تسهیلات اضافه می کند.

وی در پاسخ به این سوال که در صورت افزایش سقف وام ملی مسکن به ۸۰۰ میلیون تومان، بازپرداخت اقساط چقدر تغییر می کند؟ وی گفت: افزایش سقف وام نهضت ملی مسکن به ۸۰۰ میلیون تومان حدود ۳۰ درصد به اقساط بازپرداخت ماهانه این نهاد اضافه می کند.

مهدیار اسماعیلی از انعقاد ۲۸۰ قرارداد همت برای ایجاد نهضت ملی مسکن برای ۸۰۰ هزار واحد مسکونی خبر داد و گفت: تاکنون ۱۴۰ وام همت برای این طرح ها پرداخت شده است.

وی با اشاره به نیاز به هزار همات فاینانس برای ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن گفت: تمامی تامین مالی مورد نیاز این سامانه از سوی صندوق ملی مسکن تامین شده است، بنابراین قراردادهای بین موجر و مستاجر رایگان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا