واردات خودرو در سال 1404 هم تسهیل نشد/ سرمایه مردم گروگان واردکنندگان – افق میهن
واردات خودکار در ایران به نمایشگر تکراری تبدیل شده است که هر بار سردرگمی و سردرگمی جدیدی دارد. در نامه اخیر شورای رقابت ، که قرار بود موانعی برای واردات نویسنده باشد ، تنها موجی از سوء تفاهم منجر شده است.
به گفته افق میهن ، دولت و مؤسسات مسئول مدتهاست که مردم را با شعار سرگرم کرده اند تا واردات خودرو را فعال کنند ، اما آنچه در واقعیت اتفاق می افتد داستانهای دیگر را نشان می دهد.
علیرغم ظواهر رخ داده ، واردات خودرو هنوز فرآیند پر از برجستگی های کوچک و بزرگ است که نه تنها چنین بود ، بلکه اعتماد عمومی بیشتری نیز داشت.
تصمیمات سیاسی -سازندگان یا از عمق فاجعه آگاه نیستند و یا آن را در نظر می گیرند که به واقعیت نگاه می کنند و به جای تأمل در اخبار عالی ، فضای گل آلود تر می شوند.
اعتراضاتی که شنیده نمی شود!
در چند هفته گذشته گزارشی از اعتراض به اعتراضات خریداران علیه شرکت های واردات و مونتاژ ، سازمان پشتیبانی و وزارت تجارت Semitic گزارش شده است.
براساس گزارش ها ، برخی از متقاضیان خودرو وارداتی که امیدوار بودند اکنون در مقابل درهای بسته پیاده روی می کنند.
به جای یک واکنش واضح ، تصمیمات سیاسی -سازندگان ترجیح می دهند با انتشار پیام های مربوط به تسهیل واردات خودکار ، این مشکل را حذف کنند. این بی اعتنایی نه تنها نارضایتی مردم را دو برابر می کند ، بلکه نشان می دهد که مؤسسات مسئول یا نمی توانند مشکل را حل کنند یا نمی توانند آن را ببینند.
اخبار متناقض از تعرفه ها ، که با ادغام دستورالعمل های قدیمی و تعلیق معیارهای جدید اشتباه گرفته شده است. در این میان ، اداره حفاظت از مصرف کننده در مورد تسهیل واردات خودرو صحبت کرد و برخی از رسانه ها آنها را برای آزادسازی قیمت ها تفسیر کردند ، اما سایر نهادها به سرعت وارد میدان شدند و سوء تفاهم را اصلاح کردند. موضوع فقط شرایطی مانند پلاک فعال را از بین برد. تغییری که گره یا امید جدیدی را باز نکرد.
تحویل تحویل تحویل
متقاضیان اتومبیل های وارداتی و مونتاژ با مشکلات اساسی که به نظر نمی رسد دارای اقتدار مسئول باشند ، برخورد می کنند. تأخیر در تحویل خودرو اکنون به پاشنه آشیل واردات خودرو تبدیل شده و به هر اعتراض نسبت داده می شود.
در چنین شرایطی ، با وجود تعهدات قدیمی ، برخی از شرکت ها تعدادی از تعهدات جدید را پیش بردند و حتی دلایل اولویت ثبت نام کنندگان را نقض کردند.
تأخیر تأخیر ، که گاهی اوقات پرداخت نمی شود ، مشکل دیگری برای برخی از واردکنندگان خودروهای وارداتی است.
برخی از تظاهرکنندگان اعلام کرده اند که شرکت ها خود را به صورت کتبی متعهد به غیرقانونی ها کرده اند و برای بهانه هایی مانند بدهی دولت به مبالغ اضافی نیاز دارند.
مشکلات مربوط به مشکلات ارز
شرکت ها منجر به تأخیر در مشکل عرضه ارز می شوند. مشکلی که کل صنعت خودرو فلج کرد. اگرچه اولویت واگذاری ارز با کالاهای اساسی واردات یک ماشین در این صف است ، اما امکانات بی شماری برای این بخش وجود دارد و عذرخواهی تکرار می شود. آیا واقعاً کمبود ارز وجود دارد یا شرکت ها از این مسئولیت استفاده می کنند؟ واقعیت هرچه باشد ، این افرادی هستند که قیمت را پرداخت می کنند.
گیزل گیزل به افراد پوچ قول می دهد
با وجود بسیاری از تعهدات متعهد ، برخی از شرکت ها هنوز در ثبت نام جدید هستند. گروهی از متخصصان معتقدند که این ترفند جبران کمبود نقدینگی است. بر این اساس ، تولید کنندگان خودرو با ثبت نام و تأخیر در تأخیر اندک ، پنج درصد از سرمایه عامیانه را به جای تسهیلات بانکی با سود بیش از ۲۰ ٪ ترجیح می دهند.
گفته می شود که هنگام صدور دعوت ، چند مبلغ اضافی به آخرین عامل خودروها اضافه شده است و گاهی اوقات وانت محصول متفاوتی از یک ماشین ثبت نام است.
نمک دار
بعد از ماهها انتظار ، برخی از خریداران خودرو گزینه هایی را با وعده ها ارائه نمی دهند. خودرویی که باید با عملکردهای کامل به مشتری برسد ، اکنون نسخه ای با Keey کم است و این تغییرات به مشتریان با تعهد شکایت تحمیل می شود.
برخی از تظاهرکنندگان ادعا می کنند که شرکت واردات گفته است که “اعتراضات بازار آزاد مورد نظر را خراب کرده است و مردم خود را از دست می دهند”. شما از مراقبت های پس از مشتری جلوگیری کردید. اما این ترفندها باعث کاهش تعویق به تعویق افتاده نشده و واردات خودرو هنوز در باتلاق مشکلات و مبارزه برای مبارزه غوطه ور است. از این گذشته ، متقاضیانی که سرمایه و صبر و شکیبایی آنها غارت شده است ، چاره ای جز خارج شدن از مواضع خود ندارند. حداقل حداقل برای بازگشت سرمایه گمشده خود.
سکوت در برابر بلایا یا ناکارآمدی مؤسسات مربوطه؟
اگر خودروهای وارداتی با نرخ جهانی ضرب شوند و این تخلفات در کنار آن باشد ، سوالی است که مقامات نظارتی در آن قرار دارند؟
این ناکارآمدی ها در سایه اخبار پراکنده و عدم شفافیت به اوج خود رسید. اگر تسهیل واردات نویسنده امکان پذیر نباشد ، می توان قبل از تأخیر در صف اتومبیل ها ، با کمی صداقت در مورد واقعیت تلخ مطلع شد.
بیان حقایق ، پذیرش معلولیت و برخورد با شرکتهای توهین آمیز حداقل انتظار افکار عمومی را دارد. بی تفاوتی نسبت به الزامات مردم ، اعتماد مردم را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد ، و اگر این اعتماد چیزی باقی نمانده باشد ، هیچ اصلاحاتی در نتیجه گیری وجود ندارد.
صنعت واردات خودرو و وسیله نقلیه در ایران به شدت پیچ خورده بود. جایی که وعده های بالای حقایق نجومی است. مردم نه تنها ماشین خود را به موقع دریافت نمی کنند ، بلکه نقض آشکار و بی تفاوت از موسسات نیز هستند.
برای خواندن گزارش ، گزارش “محدودیت فروش برای اتومبیل های وارداتی” را در اخبار تجاری بخوانید.