اخبار اقتصاد ایران

واردات چوب با پوست از روسیه برای نخستین‌بار در منطقه آزاد انزلی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان برای اولین بار از واردات یک محموله ۱۲۲۲ تنی ۱۳۰ هزار قطعه چوب از بندر کاسپین خبر داد.

افق میهن رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان برای اولین بار از واردات یک محموله ۱۲۲۲ تنی ۱۳۰ هزار قطعه چوب از بندر کاسپین خبر داد.

صالح محمدی در حاشیه تخلیه اولین محموله چوب با پوست روسیه در بندر کاسپین یکی از سیاست های وزارت جهاد کشاورزی را حفاظت از جنگل ها و مراتع عنوان کرد و اظهار داشت: در استان های شمالی کشور از جمله گیلان، ما میراث جنگل‌ها هستیم که ذخیره‌گاه گیاهی و جانوری ارزشمندی محسوب می‌شود، وی با بیان اینکه جنگل‌های هیرکانی خدمات اکوسیستمی زیادی را به منطقه و حتی کشورهای اطراف ارائه می‌کنند، افزود: بیش از ۳۳ نوع اکوسیستم وجود دارد. خدمات از جنگل ها به دست می آید و در هر هکتار از جنگل های انبوهی که در گیلان نیز وجود دارد، سالانه ۲۵۰۰ متر مکعب ذخیره آب خواهیم داشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اجرای طرح تنفس جنگلی در راستای حفاظت از جنگل های هیرکان گفت: طرح تنفس با توجه به کاهش مساحت جنگل در سال های گذشته انجام شد اما واحدهای سلولزی از محل سرمایه گذاری دچار کاهش در مواد خام شد. . محمدی با اشاره به سفر هیئت اقتصادی گیلان به روسیه در سال گذشته خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات این سفر واردات تنه درختان با پوست بود که با رعایت ملاحظات قرنطینه ای برای جلوگیری از ورود آفات و بیماری ها به داخل کشور انجام می شود. کشور، به جای ظرفیت باغ. و جنگل ما رنج نخواهد برد.

وی با بیان اینکه در واردات سازهای چوبی عملیات حرارتی و استانداردهای جهانی را پیش بینی کردیم، گفت: در این روش تنه درخت گرم شده است. محمدی از واردات یک هزار و ۲۲۲ تن محموله ۱۳۰ هزار قطعه برای اولین بار از بندر کاسپین خبر داد و افزود: این محموله می تواند پاسخگوی نیاز کارخانه های سلولزی که در حال حاضر کمتر از ظرفیت اسمی خود فعالیت می کنند و اشتغال آنها با مشکل مواجه است، باشد. ” کند

لازم به ذکر است یکی از اهداف سفر هیئت تجاری گیلان به روسیه واردات چوب با پوست برای تامین نیاز کارخانه های سلولزی گیلان بود که با همت اتاق بازرگانی گیلان محقق شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا