اخبار اقتصاد ایران

واردات ۱۳۴ میلیون دلار برنج هندی در ۲ ماه | رشد ۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل

وزارت بازرگانی و صنعت هند از صادرات ۱۳۴ میلیون دلاری برنج به ایران در دو ماه نخست امسال خبر داد.

ایران تحلیل، آخرین آمار منتشر شده از سوی وزارت بازرگانی و صنعت هند حاکی از آن است که مجموع مبادلات تجاری این کشور با ایران در دو ماهه نخست سال جاری به ۳۷۷ میلیون دلار رسیده است.

مبادلات تجاری ایران و هند در ماه های ژانویه و فوریه ۲۰۲۴ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد رشد داشته است. ارزش مبادلات تجاری دو کشور در دو ماهه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی ۳۵۸ میلیون دلار گزارش شده است.

صادرات هند به ایران در دو ماهه نخست سال ۲۰۲۴ با ۲۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۲۶۹ میلیون دلار رسید. هند در مدت مشابه سال گذشته ۲۲۴ میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

این در حالی است که واردات هند از ایران در ماه های ژانویه و فوریه امسال با ۱۹ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۱۰۸ میلیون دلار رسیده است. هند در ماه های ژانویه و فوریه سال گذشته ۱۳۴ میلیون دلار کالا از ایران وارد کرده بود.

برنج، میوه و کنجاله دانه های روغنی مهمترین کالاهای صادراتی هند به ایران در دو ماهه امسال بوده است. هند در این مدت ۱۳۴ میلیون دلار برنج، ۶۰ میلیون دلار آرد، ۱۸ میلیون دلار میوه و ۷ میلیون دلار چای به ایران صادر کرده است.

میوه، مواد اولیه تولید رنگ و فرآورده های نفتی نیز مهم ترین کالاهای وارداتی هند از ایران در دو ماهه نخست سال ۲۰۲۴ بوده است. هند ۵۸ میلیون دلار میوه، ۱۷ میلیون دلار مواد اولیه برای تولید رنگ و ۱۱ دلار واردات داشته است. میلیون دلار فرآورده های نفتی ایران در این مدت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا