فرهنگ و هنر

واریزی تابستانه برای متقاضیان سهام عدالت

ولی الله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص سومین مرحله از پرداخت سود سهام عدالت توضیحاتی ارائه کرد.


افق میهنی –

واریز سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۱ شرکت که دو مرحله آن در سال گذشته اجرا شد و مرحله سوم و تسویه قرار بود در ماه های قبل محقق شود.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس ۲۸ فروردین در خصوص واریز مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت گفت: یک سری اتفاقات رخ داد که باعث شد برخی شرکت ها تخلف کنند و نتوانند سود سهام عدالت را پرداخت کنند. اکثر این شرکت ها با کمبود نقدینگی مواجه هستند. ما همچنین توصیه کردیم که سود سهام باید پرداخت شود. امیدواریم پرداخت شود خرداد برای اینکه بتوان این سودها را جمع کرد و مابقی سود حقوق صاحبان سهام را پرداخت کرد، البته باید زمان دقیق آن توسط شورای عالی بورس تعیین شود.

۲ شرکت همچنان سود سهام عدالت را پرداخت نکردند!

ولی الله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: دفعه قبل اعلام شد که چهار شرکت همچنان سود سهام عدالت را واریز نکرده اند، اکنون پالایشگاه بندرعباس نسبت به قبل تسویه شده است و فجر انرژی شرکت خلیج فارس نیز اعلام کرده است که به دلیل افزایش سرمایه، سپرده گذاری نخواهد کرد و اکنون تنها ۲ هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس ۲.۵ میلیارد و شرکت مپنا نیز ۵۰۰ میلیارد تومان بدهکار هستند که دارای بدهی هستند. برای پرداخت سود سهام عدالت

هزار میلیارد تومان سود مرحله سوم و تسویه سهام عدالت

وی بیان کرد: در مجموع تاکنون ۲۲ هزار میلیارد تومان برای سپرده گذاری مرحله سوم و تسویه سود حقوق صاحبان سهام واریز شده است و اگر مابقی به آن اضافه شود برای مرحله سوم حدود ۲۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود. بهره و تسویه حقوق صاحبان سهام.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس همچنین بیان کرد: شرکت هلدینگ خلیج فارس اعلام کرد که شرکت های فجر و مبین به دلیل مشکلاتی سود سهام این هلدینگ را پرداخت نکرده اند و طبیعتا هلدینگ خلیج فارس نیز نتوانسته است به طور کامل تسویه شود. سود سهام شرکت عدالت. وی همچنین اعلام کرد که به وزارت نیرو بدهکار است و به همین دلیل سود سهام عدالت را به طور کامل پرداخت نکرده است.

وی افزود: رقم اصلی و مهم باقی مانده مربوط به واریز سود سهام عدالت هلدینگ خلیج فارس است که حساب آن راکد نیست و سودهای اندکی واریز می کند و به نظر من اگر هلدینگ خلیج فارس سود سهام عدالت را تسویه کند می توانیم. کسب مجوز برای واریز سود سهام». از مسیر شورای عالی بورس حرکت کنیم. هفته گذشته با مدیران هلدینگ خلیج فارس صحبت کردیم و در این مدت سپرده گذاری کردند و همچنان منتظر تسویه کامل هستیم.

برای کسب درآمد نیازی به کلیک روی هیچ پیوندی ندارید

اما عدم تسویه سود سهام عدالت زمینه مناسبی را برای سودجویان فراهم می کند تا از این انتظار سهامداران به نفع جیب خود استفاده کنند. مهدی حاجیوند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در این خصوص گفت: سهامداران توجه داشته باشند که سود سهام عدالت فقط به تعداد افراد ثبت نام شده در سهام عدالت واریز می شود. سامانه سجام و برای دریافت سود سهام عدالت نیازی به کلیک نیست. در هیچ لینکی قرار نخواهد گرفت و با هیچ یک از سهامداران تماسی برقرار نخواهد شد.

وی گفت: سهامداران هوشیار بوده و اخبار مربوط به پرداخت سود سهام عدالت را تنها از خبرگزاری های رسمی و رسانه ملی پیگیری کنند تا در دام سودجویان گرفتار نشوند.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا مرحله سوم سپرده گذاری سود و تسویه حقوق صاحبان سهام محقق می شود یا همچنان باید شاهد سوء نیت شرکت های متخلف باشیم.




آیا این خبر مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای موافق و رای مخالف

ارسال برای دیگران:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا