ترندهای روز

واریزی تازه برای معلمان بازنشسته و حق‌التدریسی‌ها

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (ofoghmihan.ir):

سخنگوی آموزش و پرورش از پرداخت یک ماه حقوق به عنوان پاداش خدمت معلمان و معلمان بازنشسته خبر داد.

علی فرهادی در پاسخ به این سوال که آموزش و پرورش چه مشوق هایی برای بازنشستگان و معلمان در نظر گرفته است، گفت: به عنوان پاداش خدمتشان یک ماه حقوق بدهیم.

ودیعه جدید برای معلمان بازنشسته و حق التدریس

وی درباره تعداد معلمان جدیدالورود امسال به مدارس گفت: امسال ۲۱ هزار نفر در آزمون استخدامی معلم مهرماه به طور قطعی پذیرفته شده اند و در مرحله تکمیل ظرفیت تا ۳۰۰۰ نفر اضافه می شود و در مجموع حدودا ۲۳۰۰۰ تا ۲۴۰۰۰. معلم خواهیم داشت.

وی افزود: در آزمون دبیری و هنرآموزی پیش بینی ما این است که حدود ۱۷ هزار نفر پذیرفته شوند و ۱۸ هزار فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان داریم.

سخنگوی آموزش و پرورش با بیان اینکه امسال حدود ۶۹ هزار معلم در مقاطع ابتدایی و متوسطه جذب می شوند، ادامه داد: امسال نتایج آزمون استخدامی را زودتر اعلام کردیم تا این نیروها جذب شوند. مهر سازماندهی شود

فرهادی با بیان اینکه ۱۷۶ هزار معلم کمبود داریم، گفت: با ۶۹ هزار معلم تازه جذب شده بخشی از نیروی انسانی تامین می شود و همچنین با بکارگیری کادر آموزشی همواره بخشی از کسری معلم برطرف می شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین امید است با بکارگیری تعدادی از بازنشستگان و تعیین نیروهای خرید خدمت، مابقی این کسری را برطرف کنیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نگران کمبود معلم برای مهرام نیستیم، خاطرنشان کرد: پیش بینی می کنیم بیش از ۷۰ هزار نفر بازنشسته داشته باشیم، اما امید است تعداد زیادی از این افراد به خدمت ادامه دهند. معلمان در سنین پایین ۴۸ تا ۵۲ سال بازنشسته می شوند و دستور قطعی برای تعیین نیروهای خرید خدمت برای استان سیستان و بلوچستان داریم.

فرهادی درباره اصلاح بخشنامه ادامه فعالیت معلمان بازنشسته نیز توضیح داد: بخشنامه ای که ارسال کرده بودیم بر اساس نامه سازمان اداری و استخدامی بر اساس ماده ۱۰۳ قانون خدمات کشوری بود که تا زمانی که شرایط فراهم شود. بازنشستگی اجباری ایجاد شده است، آموزش و پرورش می تواند در ادامه خدمت بازنشستگان اقدام کند، اما با توجه به ابلاغ برنامه هفتم پس از تاریخ ابلاغ آن بخشنامه، ناگزیر به اصلاح این مورد هستیم.

وی افزود: اصلاحیه مبنی بر رفع اجبار است اما در مجموع تعداد زیادی از فرهنگیان که در شرف بازنشستگی هستند خواهان ادامه خدمت هستند و از آنها دعوت به ادامه خدمت می کنیم تا کمبود نیروی انسانی برطرف شود. در یکی دو سال آینده .

سخنگوی آموزش و پرورش ادامه داد: همچنین معلمان بازنشسته در اوج توانایی و مهارت هستند و نباید از آنها بی بهره باشیم.

فرهادی در پاسخ به این سوال که آموزش و پرورش چه مشوق هایی برای بازنشستگان و معلمان در نظر گرفته است، تصریح کرد: با کمک دولت چهاردهم سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی مصوب کردند که آن دسته از معلمانی که بازنشستگی خود را ادامه می دهند. یک ماه حقوق به عنوان پاداش خدمت آنها ارائه کنیم و به جای ۱۲ ماه، ۱۳ ماه حقوق در حکم استخدامی آنها لحاظ شود و در صورت تمایل می توانند سال بعد بازنشسته شوند و نیازی به ادامه خدمت نیست.

وی درباره مشوق حق التدریس معلمان نیز گفت: امسال شهریه را به طور کامل پرداخت کردیم، سال آینده شهریه یک ماهه را به عنوان مشوق پرداخت می کنیم یعنی معلمان به جای ۹ ماه، ۱۰ ماه حقوق دریافت می کنند. هزینه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا