اخبار اقتصاد ایران

واریزی 480 هزار تومانی برای سهام عدالتی ها

ولی الله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: دفعه قبل اعلام شد که چهار شرکت همچنان سود سهام عدالت را واریز نکرده اند، اکنون پالایشگاه بندرعباس نسبت به قبل تسویه شده است و فجر انرژی شرکت خلیج فارس نیز اعلام کرده است که به دلیل افزایش سرمایه، سپرده گذاری نخواهد کرد و در حال حاضر تنها ۲ هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس که ۲.۵ میلیارد بدهکار است و مپنا نیز ۵۰۰ میلیارد تومان بدهکار هستند که باید پرداخت کنند. سود سهام

به گزارش تجارت نیوز، تاکنون در مجموع ۲۲ هزار میلیارد تومان برای سپرده گذاری مرحله سوم و تسویه سود سهام عدالت واریز شده است.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس همچنین بیان کرد: شرکت هلدینگ خلیج فارس اعلام کرد که شرکت های فجر و مبین به دلیل مشکلاتی سود سهام این هلدینگ را پرداخت نکرده اند و طبیعتا هلدینگ خلیج فارس نیز نتوانسته است به طور کامل تسویه شود. سود سهام شرکت عدالت. وی همچنین اعلام کرد که به وزارت نیرو بدهکار است و به همین دلیل سود سهام عدالت را به طور کامل پرداخت نکرده است.

وی افزود: رقم اصلی و مهم باقی مانده مربوط به واریز سود سهام عدالت هلدینگ خلیج فارس است که حساب آن راکد نیست و سودهای اندکی واریز می کند و به نظر من اگر هلدینگ خلیج فارس سود سهام عدالت را تسویه کند می توانیم. کسب مجوز برای واریز سود سهام». از مسیر شورای عالی بورس حرکت کنیم. هفته گذشته با مدیران هلدینگ خلیج فارس صحبت کردیم و در این مدت سپرده گذاری کردند و همچنان منتظر تسویه کامل هستیم.

اما عدم تسویه سود سهام عدالت زمینه مناسبی را برای سودجویان فراهم می کند تا از این انتظار سهامداران به نفع جیب خود استفاده کنند. مهدی حاجیوند، دستیار ویژه و مشاور رئیس سازمان بورس در امور سهام عدالت در این خصوص گفت: سهامداران توجه داشته باشند که سود سهام عدالت فقط به تعداد افراد ثبت نام شده در سهام عدالت واریز می شود. سامانه سجام و برای دریافت سود سهام عدالت نیازی به کلیک نیست. در هیچ لینکی قرار نخواهد گرفت و با هیچ یک از سهامداران تماسی برقرار نخواهد شد.

وی گفت: سهامداران هوشیار بوده و اخبار مربوط به پرداخت سود سهام عدالت را تنها از خبرگزاری های رسمی و رسانه ملی پیگیری کنند تا در دام سودجویان گرفتار نشوند.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا مرحله سوم سپرده گذاری سود و تسویه حقوق صاحبان سهام محقق می شود یا همچنان باید شاهد سوء نیت شرکت های متخلف باشیم.

در سال های اخیر سود سهام عدالت در دو مرحله یکی در پاییز و دیگری در اواخر زمستان به حساب سهامداران واریز شده است. سال گذشته سود سهام عدالت در مرحله دوم حدود ۳۰ درصد کمتر از مرحله اول بوده است. همچنین در سال ۱۴۰۲ سود سهام عدالت متوفیان نیز پرداخت شد. مقرر شد افرادی که در زمستان سال گذشته سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده اند در خرداد ۱۴۰۳ شارژ شوند.

سود سهام علیرغم وعده ها در ماه خرداد سپرده نشده و در تیر و مرداد خبری نبود ولی ممکن است در ماه شهریور مرحله سوم سود سهام سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۱ در ماه مرداد سپرده شود

ولی الله جعفری مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: هنوز خبری از واریز سود سهام عدالت سه شرکت نیست.

وی افزود: پالایشگاه بندرعباس ۲ هزار میلیارد تومان، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ۳ هزار میلیارد تومان و مپنا حدود ۵۵۰ میلیارد تومان سود سهام عدالت واریز نکردند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برخوردی با این شرکت ها صورت خواهد گرفت؟ وی بیان کرد: گزارش تخلف احتمالی برای این شرکت ها تهیه و برای رسیدگی به تخلفات به مراجع ارسال شده است. اما اکنون آنچه مهم است این است که بتوانیم سود سهام را به طور کامل وصول کنیم و مابقی سود ۱۴۰۱ را به حساب ذینفعان واریز کنیم.

سود سهام عدالت برای سهامداران ۵۳۰ هزار تومان ۴۸۰ هزار تومان و برای سهامدارانی که یک میلیون تومان سهام عدالت دارند ۹۸۰ هزار تومان است.

در حالی که قرار بود خرداد در ماه فاز سوم باید سهام عدالت واریز شود اما با گذشت دو ماه از تابستان هنوز خبری از سپرده گذاری نیست.

پیش از این ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفته بود: بر اساس پیگیری های انجام شده، تعدادی از شرکت ها سود سهام عدالت را به طور کامل پرداخت نکرده اند.

این مسئول تصریح کرد: لیست و اطلاعات این شرکت ها را به کمیته تخلفات ارسال کردیم تا با آنها برخورد لازم صورت گیرد.

در هر صورت سازمان بورس به دریافت سود مرحله سوم حقوق صاحبان سهام از بقیه شرکت ها ادامه می دهد تا پس از تکمیل وجوه مرحله سوم سود سهام عدالت و پس از تصویب در شورای عالی بورس، سود سهام عدالت انجام شود. پرداخت شود.

واریز سود سهام عدالت عملکرد مالی ۱۴۰۱ شرکت که دو مرحله آن در سال گذشته اجرا شد و مرحله سوم و تسویه قرار بود در ماه های قبل محقق شود.

سعادت یکی از حضار در این خصوص گفت: سازمان بورس به عنوان نماینده سهامداران موظف است با شرکت های معوقی که سود سهام عدالت پرداخت نمی کنند برخورد کند.

همچنین حمزه زاده یکی دیگر از حضار اظهار داشت: اگر قرار بود سود سهام عدالت پرداخت نشود چرا به سهامداران قول داده شده است، نیاز است نهادهای نظارتی وارد بحث عدم پرداخت سود شوند. سهام عدالت که مطالبه ۵۰ میلیون نفر است.

منبع: دیده بان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا