اخبار اقتصاد ایران

واریزی 5/000/000 برای این گروه از یارانه بگیران با ثبت نام در وب سایت refahi.ir

وام هایی که تحت عنوان وام توسعه پرداخت می شوند معمولاً نیازی به قرارداد با بانک ندارند. کافی است متقاضیان کد کشوری خود را به همراه شماره تلفن همراه اصلی خود به شماره ۶۳۶۹ وزارت امور اجتماعی ارسال کنند.

وام هایی که تحت عنوان وام توسعه پرداخت می شوند معمولاً نیازی به قرارداد با بانک ندارند. کافی بود متقاضیان کد کشوری خود را به همراه شماره تلفن همراه اصلی خود به شماره ۶۳۶۹ وزارت امور اجتماعی ارسال می کردند. پس از ارسال کد کشوری به شماره مذکور پیامکی با عنوان «فرآیند با موفقیت انجام شد» دریافت کردند.

برای ثبت نام اینترنتی وام با کارت یارانه به سایت refahi.ir مراجعه کنید.

در این میان بحث پرداخت وام ۱۰ میلیونی یارانه ای در برخی رسانه ها مطرح شد. این وام توسط پلیس فتا تکذیب شد اما بعدا مشخص شد یکی از موسسات قرض الحسنه مدعی پرداخت آن است.

پیگیری های دولت نشان داد که سازمان هدفمندسازی یارانه ها و وزارت کار قصد پرداخت وام ۱۰ میلیونی یارانه ها را ندارند و اساسا چنین موضوعی از سوی دولت اشتباه بوده است.

اما همان طور که پیگیری ها نشان داد یکی از مؤسسات قرض الحسنه در تهران مدعی پرداخت ۱۰ میلیون وام یارانه ای به متقاضیان شده و تمامی خانوارهایی که یارانه دریافت کرده اند می توانند مشمول این وام شوند.

با وجود این نکته مهم در مورد موسسه مذکور این بود که این موسسه فاقد هرگونه مجوز از بانک مرکزی بوده و تنها با سه شعبه در تهران فعالیت می کرد. این موسسه مالی و اعتباری تازه تاسیس بوده و حتی از بانک مرکزی مجوز نگرفته است.

بحث پرداخت وام یارانه ای در سال های گذشته هرگز به درستی اجرا نشد. بانک ها اعلام کردند که منابع مالی لازم برای پرداخت وام یارانه ای به مشمولان را ندارند. البته طبق بخشنامه سال ۱۳۹۵ بانک مرکزی، پرداخت این وام اجباری نبوده و بر عهده شبکه بانکی نبوده است.

شبکه بانکی در دولت سیزدهم توجه چندانی به تصمیمات دولت نداشت. حتی بانک ها گفتند که این موضوع تا چند ماه پس از ابلاغ بخشنامه دولت به آنها ابلاغ نشده است. در واقع به نظر می رسد دولت ها تصمیماتی می گیرند که شبکه بانکی قادر به اجرای آن نیست و به فکر منابع مالی بانک ها نیست.

نمایندگان مجلس نیز اسفند سال گذشته در جریان بررسی بودجه بندی بودجه ای را تصویب کردند که بر اساس آن متقاضیان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری می توانند از حساب یارانه یا سهام عدالت خود به عنوان تضمین پرداخت این تسهیلات استفاده کنند.

در این میان بحث پرداخت وام ۱۰ میلیونی یارانه ای در برخی رسانه ها مطرح شد. یکی از موسسات قرض الحسنه مدعی پرداخت وامی که پلیس فتا آن را تکذیب کرد اما بعداً تبدیل به یک نفر شد. پیگیری‌های دولت نشان داد سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها و وزارت کار قصد پرداخت وام ۱۰ میلیونی یارانه‌ها را نداشته‌اند و چنین موضوعی اساساً از سوی دولت اشتباه بوده است.

اما همان طور که پیگیری ها نشان داد یکی از مؤسسات قرض الحسنه در تهران مدعی پرداخت ۱۰ میلیون وام یارانه ای به متقاضیان شده و تمامی خانوارهایی که یارانه دریافت کرده اند می توانند مشمول این وام شوند. با وجود این نکته حائز اهمیت در مورد موسسه مذکور این بود که این موسسه فاقد هرگونه مجوز از بانک مرکزی بوده و تنها با سه شعبه در تهران فعال بوده است.

بررسی ها نشان داد که این موسسه مالی و اعتباری تازه تاسیس بوده و حتی از بانک مرکزی مجوز هم نگرفته است. مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: امسال با پرداخت وام های یارانه ای بیش از ۵۰ هزار شغل ایجاد شده است.

جوان، هادی آقابابایی مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: یکی از برنامه های دولت سیزدهم حمایت از بنگاه های کوچک و ایجاد اشتغال پایدار به ویژه در مناطق محروم و روستایی کشور است.

وی گفت: صندوق کارآفرینی امید به عنوان یکی از نهادهای دخیل در ایجاد و تامین مالی شبکه اشتغال کشور فعالیت می کند و امسال بیش از ۴۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در این حوزه پرداخت شده است که بیش از ۹۲ درصد این تسهیلات در حوزه اشتغال است. زمینه اشتغال آقابابایی گفت: با تسهیلات پرداخت شده در سال جاری برای بیش از ۵۰ هزار شغل ایجاد شده و این مشاغل پایدار است.

وی بیان کرد: با دو دهم بودجه اشتغال کشور ۱۰ درصد اشتغال کشور توسط صندوق کارآفرینی امید ایجاد شد که در سال گذشته بیش از ۱۰۰ هزار شغل ایجاد شد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید گفت: اقدامی که امسال در بحث ضمانت انجام شد این است که افراد مشمول تسهیلات می توانند از حساب یارانه خود به عنوان ضمانت استفاده کنند.

وام یارانه ای یکی از جدیدترین وام های دولتی برای اقشار کم درآمد جامعه است. وام یارانه ای وامی است که با کارت یارانه ای سرپرست خانوار تضمین می شود. شرایط فعلی دریافت وام یارانه ای را می خوانیم. در آستانه روز پدر گزارش شده است که رئیس جمهور مبلغی را به عنوان سوگند به یارانه بگیران پرداخت می کند.

گزارش شده است که رئیس جمهور مبلغ هنگفتی را به عنوان سوگند به یارانه بگیران پرداخت خواهد کرد. هنوز اطلاعات دقیقی از میزان واریز دولت برای یارانه بگیران و سرپرستان خانوار منتشر نشده و از پرداخت رایگان مبلغ و عیدی نیز اطلاعی در دست نیست. مبلغ به حساب سرپرست خانوار واریز می شود یا می توان وام با سود کاهش یافته دریافت کرد. اما وام یارانه ای چیست و به چه کسانی اعطا می شود؟

وام کم بهره، وامی است که نیاز به ضامن ندارد و مردم می توانند این وام را با یارانه نقدی برای سرپرست خانوار دریافت کنند. برای دریافت وام یارانه ای، سرپرستان خانواده و کلیه یارانه بگیران باید برای دریافت این وام به صورت اینترنتی ثبت نام کنند و اجباری است. آنها مجبور نیستند با سیستم بانکی قرارداد وام امضا کنند. برای ثبت نام اینترنتی وام با کارت یارانه به سامانه بانک مورد نظر خود مراجعه کرده و در آنجا اطلاعات لازم را برای ثبت آنلاین وام با کارت یارانه دریافت کنید.

افرادی که سرپرست خانواده هستند و از دولت یارانه و یارانه دریافت می کنند مشمول دریافت وام یارانه ای هستند.

پس از واریز وام فاینانس، اقساط وام از مبلغ تامین مالی متقاضی کسر می شود، این وام با نرخ سود ۱۲% به اشخاص حقیقی پرداخت می شود که ۸% آن توسط دولت به بانک پرداخت می شود.

دولت رئیس جمهور امسال همزمان با روز مادر طرح یسنا را مطرح کرد که بر اساس آن ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان از مادران باردار، شیرده و باردار کسر می شد. با نزدیک شدن به روز پدر برخی منابع خبری از ارائه وام تضمینی یارانه ای خبر دادند. اما آیا این خبر صحت دارد؟ در ادامه به این موضوع می پردازیم و در عین حال توضیح می دهیم که وام یارانه ای چیست.

وام یارانه ای

انواع وام های یارانه ای:

وام ۵ میلیونی

۱۰ میلیون وام

۲ میلیون وام

۲۰۰ میلیون وام

وام هایی که تحت عنوان وام توسعه پرداخت می شوند معمولاً نیازی به قرارداد با بانک ندارند. کافی بود متقاضیان کد کشوری خود را به همراه شماره تلفن همراه اصلی خود به شماره ۶۳۶۹ وزارت امور اجتماعی ارسال می کردند. پس از ارسال کد کشوری به شماره مذکور پیامکی با عنوان «فرآیند با موفقیت انجام شد» دریافت کردند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی، تمامی بانک ها می توانند برای مشتریان خود وام کم بهره در نظر بگیرند. هر بانکی بسته به شرایط و گزینه های مشتریان و صاحبان حساب های بانکی خود وام های کم بهره ارائه می دهد. بنابراین برای اطلاع از نحوه دریافت وام با کارت تبلیغاتی با بانک خود تماس بگیرید و اطلاعات لازم را دریافت کنید.

برای ثبت نام اینترنتی وام با کارت یارانه به سامانه بانک مورد نظر خود و یا سایت refahi.ir مراجعه کنید. در آنجا باید اطلاعات لازم برای درخواست وام با کارت کمک هزینه آنلاین را دریافت کنید.

پیش بینی می شود در حال حاضر هیچ وام جدیدی به وام گیرندگان پرداخت نشود. در دوره های قبلی که وام فاینانس واریز می شد، شرایط به گونه ای بود که اقساط وام فاینانس از مبلغ صندوق متقاضی کسر می شد. نیازی به امضای قرارداد وام با سیستم بانکی نیست. نبود

وام های یارانه ای پرداختی به مشمولان به افراد با نرخ ۱۲ درصد پرداخت شده است که ۸ درصد آن توسط دولت به بانک پرداخت شده است. از آنجایی که دولت فرض نمی کند وام تحت عنوان «وام یارانه ای» به حساب گیرندگان واریز شود، از شرایط دریافت وام تشویقی اطلاعی در دست نیست.

به محض اعلام دولت مبنی بر پرداخت وام یارانه ای به مشمولان، اطلاعات در همین سایت منتشر خواهد شد. بگذریم که برخلاف همه اخبار منتشر شده، فکری برای پرداخت وام جدید به مشمولان یارانه ای نبود. در حال حاضر از شرایط دریافت وام یارانه ای اطلاعی در دست نیست، زیرا وامی به نام وام یارانه ای از نظر دولت به حساب یارانه گیرنده واریز می شود. این مورد در نظر گرفته نشد. زمانی که اطلاعات موثقی از سوی دولت در خصوص پرداخت وام های یارانه ای به مشمولان وجود داشته باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا