اخبار اقتصاد ایران

واریز حقوق بازنشستگان با رقم شگفت انگیز؛ انجام همسان سازی نزدیک است

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه از پرداخت حقوق خرداد مستمری بگیران تامین اجتماعی بانک رفاه بر اساس همسان سازی جدید خبر داد.

ایران تحلیل حمیدرضا حاجی بابایی با اشاره به اینکه تناسب حقوق بازنشستگان از ابتدا فروردین باید در ماه جاری اجرایی شود، گفت: بودجه هم پیش بینی شده اما چرا از ابتدا فروردین ماه اضافه پرداخت به دلیل برخی مسائل قانونی انجام نشده است.

اختاز آنلاین در گزارشی نوشت: رئیس کمیسیون تلفیق بودجه افزود: موضوع تناسب ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم تصویب شده است، یعنی سازوکار اجرایی آن در برنامه هفتم توسعه است که این موضوع وجود ندارد. هنوز به تایید شورای نگهبان رسیده است.

به گفته وی، برنامه هفتم توسعه مصوب مجلس یک بار از شورای نگهبان برگردانده شد، بر این اساس اخیراً موادی را تصویب کردیم و برنامه هفتم مصوب دوباره به شورای نگهبان می رود تا دیگر مشکلی پیش نیاید. .

حاجی بابایی گفت: بر این اساس وقتی برنامه هفتم توسعه به قانون تبدیل شد، دولت موظف است احکام جدیدی در خصوص حقوق بازنشستگان صادر کند. حاجی بابایی گفت: هر زمان که احکام جدیدی از سوی دولت صادر می شود، فروردین تناسب حقوق بازنشستگان محاسبه می شود و ما در آن تفاوت داریم خرداد ماه واریز خواهد شد.

همسان سازی حقوق بازنشستگان نزدیک است و بر اساس این اقدام حقوق بازنشستگان با افزایش ۹۰ درصدی به نزدیک به ۲۰ میلیون تومان خواهد رسید.

حاجی بابایی با اشاره به اینکه تعدیل حقوق بازنشستگان از ابتدا فروردین باید در ماه جاری اجرایی شود، گفت: بودجه هم پیش بینی شده اما چرا از ابتدا فروردین ماه اضافه پرداخت به دلیل برخی مسائل قانونی انجام نشده است.

وی افزود: موضوع تناسب ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم به تصویب رسیده است یعنی سازوکار اجرایی آن در برنامه هفتم توسعه است که هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است.

به گفته حاجی بابایی، برنامه هفتم توسعه مصوب مجلس یک بار از شورای نگهبان بازگردانده شد، بر این اساس اخیراً موادی را تصویب کردیم و برنامه هفتم مصوب یک بار دیگر به شورای نگهبان می رود تا دیگر وجود نداشته باشد. چالش ها و مسائل.

وی گفت: بر این اساس وقتی برنامه هفتم توسعه به قانون تبدیل شد، دولت موظف است احکام جدیدی برای حقوق بازنشستگان صادر کند.
حاجی بابایی گفت: هر بار دستورات جدیدی از سوی دولت صادر می شود، از ابتدا فروردین تناسب حقوق بازنشستگان محاسبه می شود و مابه التفاوت به ما پرداخت می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا